Mercedes bude nakonec stavět v Maďarsku

Před časem jsme vás informovali o záměru automobilky Mercedes-Benz vystavět ve střední Evropě novou továrnu na výrobu nové generace svých malých vozů, určených převážně pro evropský, zejména středo- a východoevropský  trh. Ve hře byla zprvu také Česká republika, ale rozhodnutí padlo na Maďarsko. Automobilka zároveň oznámila, že rozšíří svoji německou továrnu v Rastattu.

Nová fabrika vyroste nákladem 800 milionů Euro v Kecskemétu, ležícím zhruba 80 km od Budapešti, a poskytne pracovní příležitosti pro 2 500 zaměstnanců. Dalších 600 milionů hodlá Mercedes-Benz investovat do závodu Rastatt, který bude s maďarskou továrnou úzce spolupracovat. V rámci modelové obměny ve třídě kompaktů M-B hodlá představit celkem čtyři typy (třídveřový a pětidvéřový hatchback, malé SUV a dodávka), které mají za úkol značce přinést dlouhodobou ziskovost. O těchto novinkách toho zatím není mnoho známo, ale zdá se, že v rámci úspor výrobce upustí od sendvičové konstrukce podvozku, používané u současných řad A a B, a motory budou vycházet ze stávajících jednotek. Týkat se to bude i nové generace vznětových čtyřválců, jež má být představena ještě letos.

Výroba se rozběhne v roce 2012, Maďarsko bude produkovat 100 000 a Rastatt 280 000 vozů ročně. Mercedes si od nové řady slibuje oslovení i těch zákazníků, kteří dosud z různých důvodů o třícípé hvězdě ani neuvažovali. 

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků