Mercedes bude nakonec stavět v Maďarsku

Před časem jsme vás informovali o záměru automobilky Mercedes-Benz vystavět ve střední Evropě novou továrnu na výrobu nové generace svých malých vozů, určených převážně pro evropský, zejména středo- a východoevropský  trh. Ve hře byla zprvu také Česká republika, ale rozhodnutí padlo na Maďarsko. Automobilka zároveň oznámila, že rozšíří svoji německou továrnu v Rastattu.

Nová fabrika vyroste nákladem 800 milionů Euro v Kecskemétu, ležícím zhruba 80 km od Budapešti, a poskytne pracovní příležitosti pro 2 500 zaměstnanců. Dalších 600 milionů hodlá Mercedes-Benz investovat do závodu Rastatt, který bude s maďarskou továrnou úzce spolupracovat. V rámci modelové obměny ve třídě kompaktů M-B hodlá představit celkem čtyři typy (třídveřový a pětidvéřový hatchback, malé SUV a dodávka), které mají za úkol značce přinést dlouhodobou ziskovost. O těchto novinkách toho zatím není mnoho známo, ale zdá se, že v rámci úspor výrobce upustí od sendvičové konstrukce podvozku, používané u současných řad A a B, a motory budou vycházet ze stávajících jednotek. Týkat se to bude i nové generace vznětových čtyřválců, jež má být představena ještě letos.

Výroba se rozběhne v roce 2012, Maďarsko bude produkovat 100 000 a Rastatt 280 000 vozů ročně. Mercedes si od nové řady slibuje oslovení i těch zákazníků, kteří dosud z různých důvodů o třícípé hvězdě ani neuvažovali. 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků