Mercedes bude mít hned čtyři plně elektrické modely včetně limuzíny

Nové plně elektrické modely dostanou vlastní platformu podobnou té, jakou používá Tesla.

I přes přetrvávající problémy s dojezdem, délkou nabíjení a sítí dobíjecích stanic chce německá automobilka Mercedes-Benz už v roce 2018 prodávat první plně elektrické auto z nové generace produktů. Má jít o jakousi obdobu řady modelů i od BMW a samozřejmě konkurenci americké společnosti Tesla.

Elektrické Mercedesy mají obsáhnout nejširší část trhu, tedy luxusní sedan velikosti třídy S, dva crossovery či SUV a také sedan střední velikosti. Nové plně elektrické modely dostanou vlastní platformu podobnou té, jakou používá Tesla. Vozy budou mít pohon zadních nebo všech kol a akumulátory uložené pod podlahou.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Jednotný má být i systém pohonu, lišit se budou jen podle dostupného výkonu. V nabídce mají být tři základní provedení o výkonech 300 kW (408 k), 390 kW (530 k) a dokonce i 450 kW (612 k). Nejsilnější bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol.

Cílem Mercedesu je nabídnout dojezd alespoň 500 km a počítá se s tím, že balíček akumulátorů bude vážit přes 400 kg. Dynamika má být podobná jako u aktuálních modelů značky Tesla, takže by se menší sedan mohl v nejsilnějším provedení dostat z klidu na 100 km/h za tři sekundy.

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků