Mercedes bude mít hned čtyři plně elektrické modely včetně limuzíny

Nové plně elektrické modely dostanou vlastní platformu podobnou té, jakou používá Tesla.

I přes přetrvávající problémy s dojezdem, délkou nabíjení a sítí dobíjecích stanic chce německá automobilka Mercedes-Benz už v roce 2018 prodávat první plně elektrické auto z nové generace produktů. Má jít o jakousi obdobu řady modelů i od BMW a samozřejmě konkurenci americké společnosti Tesla.

Elektrické Mercedesy mají obsáhnout nejširší část trhu, tedy luxusní sedan velikosti třídy S, dva crossovery či SUV a také sedan střední velikosti. Nové plně elektrické modely dostanou vlastní platformu podobnou té, jakou používá Tesla. Vozy budou mít pohon zadních nebo všech kol a akumulátory uložené pod podlahou.

Elektromobily | Volkswagen | BMW | Srovnávací testy | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Jednotný má být i systém pohonu, lišit se budou jen podle dostupného výkonu. V nabídce mají být tři základní provedení o výkonech 300 kW (408 k), 390 kW (530 k) a dokonce i 450 kW (612 k). Nejsilnější bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol.

Cílem Mercedesu je nabídnout dojezd alespoň 500 km a počítá se s tím, že balíček akumulátorů bude vážit přes 400 kg. Dynamika má být podobná jako u aktuálních modelů značky Tesla, takže by se menší sedan mohl v nejsilnějším provedení dostat z klidu na 100 km/h za tři sekundy.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek