Mercedes Biome: když fantazie nemá mezí

Mercedes v Los Angeles ukáže světu svou pozoruhodnou studii s názvem Biome. Budoucnost prý nevěští, ale kdo ví...

O konceptu Biome jsme vás prvně informovali v souvislosti s představením nominovaných studií na trofej v designérské soutěži Los Angeles Design Challenge. Nyní máme k dispozici podrobnosti i první fotografie „živého” modelu.

Čtyřmístný koncept nese jméno Mercedes-Benz Biome a vznikl v designérském studiu Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením Huberta Leeho, jenž se podepsal také pod letošní studii Mercedes F800 Style a druhou generaci „čtyřdveřového kupé“ CLS. Model Biome však bohužel na stánku značky Mercedes-Benz v Los Angeles nenajdete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato studie, jež je ve skutečnosti pouze maketou v měřítku 1:1, se má totiž poprvé předvést publiku na slavnostním ceremoniálu připravovaném ku příležitosti vyhlášení výsledků soutěže Los Angeles Design Challenge. V tomto klání se Biome utká s dalšími dvěma vozy ze stáje M-B, která připravila také koncepty Smart 454 WWT a Maybach eRikscha (DRS), přičemž také o obou z nich byla řeč v již výše odkazovaném souhrnném článku.

Studie Mercedes-Benz Biome je 4 020 mm dlouhá a 2 500 široká a nabízí ve svých útrobách prostor pro čtyřčlennou posádku usazenou ve tvaru diamantu, řidič sedí vpředu uprostřed, za ním po stranách následují dvě místa vedle sebe a čtvrtý cestující vzadu a sám. Připomeňme, že zadání letošního ročníku znělo na bezpečný, komfortní vůz s konfigurací sedadel alespoň 2+2, jehož pohotovostní hmotnost nepřekročí 454 kg.

A Biome všechny požadavky beze zbytku plní. Jeho karoserie má být celá vyrobená z kompozitního materiálu složeného z rostlinných vláken, takže výroba ani pozdější recyklace nemá být z hlediska ekoaktivistů problémem. Otázka je, jak se budou stavět k tomu, že se budou „karoserie“ automobilů pěstovat na zemědělské půdě, kde budou zabírat místo potravinám. Pohotovostní hmotnost Mercedesu Biome údajně činí pouhých 394 kg.

Hubert Lee rázně odmítá, že by se mohlo jednat o předobraz nějakého sériového Mercedesu, a koncept Biome označuje za „čistou fantazii“. Jen čas ovšem ukáže, zda se vývoj nevydá bez ohledu na Leeovu vůli právě tímto směrem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz Biome
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků