Mercedes Biome: když fantazie nemá mezí

Mercedes v Los Angeles ukáže světu svou pozoruhodnou studii s názvem Biome. Budoucnost prý nevěští, ale kdo ví...

O konceptu Biome jsme vás prvně informovali v souvislosti s představením nominovaných studií na trofej v designérské soutěži Los Angeles Design Challenge. Nyní máme k dispozici podrobnosti i první fotografie „živého” modelu.

Čtyřmístný koncept nese jméno Mercedes-Benz Biome a vznikl v designérském studiu Mercedesu v kalifornském Carlsbadu pod vedením Huberta Leeho, jenž se podepsal také pod letošní studii Mercedes F800 Style a druhou generaci „čtyřdveřového kupé“ CLS. Model Biome však bohužel na stánku značky Mercedes-Benz v Los Angeles nenajdete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato studie, jež je ve skutečnosti pouze maketou v měřítku 1:1, se má totiž poprvé předvést publiku na slavnostním ceremoniálu připravovaném ku příležitosti vyhlášení výsledků soutěže Los Angeles Design Challenge. V tomto klání se Biome utká s dalšími dvěma vozy ze stáje M-B, která připravila také koncepty Smart 454 WWT a Maybach eRikscha (DRS), přičemž také o obou z nich byla řeč v již výše odkazovaném souhrnném článku.

Studie Mercedes-Benz Biome je 4 020 mm dlouhá a 2 500 široká a nabízí ve svých útrobách prostor pro čtyřčlennou posádku usazenou ve tvaru diamantu, řidič sedí vpředu uprostřed, za ním po stranách následují dvě místa vedle sebe a čtvrtý cestující vzadu a sám. Připomeňme, že zadání letošního ročníku znělo na bezpečný, komfortní vůz s konfigurací sedadel alespoň 2+2, jehož pohotovostní hmotnost nepřekročí 454 kg.

A Biome všechny požadavky beze zbytku plní. Jeho karoserie má být celá vyrobená z kompozitního materiálu složeného z rostlinných vláken, takže výroba ani pozdější recyklace nemá být z hlediska ekoaktivistů problémem. Otázka je, jak se budou stavět k tomu, že se budou „karoserie“ automobilů pěstovat na zemědělské půdě, kde budou zabírat místo potravinám. Pohotovostní hmotnost Mercedesu Biome údajně činí pouhých 394 kg.

Hubert Lee rázně odmítá, že by se mohlo jednat o předobraz nějakého sériového Mercedesu, a koncept Biome označuje za „čistou fantazii“. Jen čas ovšem ukáže, zda se vývoj nevydá bez ohledu na Leeovu vůli právě tímto směrem...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz Biome
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků