Mercedes-Benz zavede nafukovací pásy, tentokrát pouze pro zadní sedadla

Přes padesát let starý tříbodový bezpečnostní pás stále slouží a chrání životy, navíc se zdá, že jeho vývoj dosud nedosáhl svého vrcholu.

Před třemi lety uplynulo půlstoletí od chvíle, kdy švédská automobilka Volvo představila tříbodový bezpečnostní pás. Jeho vynálezce Nils Bohlin, který zemřel před deseti lety, by se zřejmě divil, že ani pět dekád poté nemáme v autech spolehlivějšího ochránce lidských životů. Do dnešních dní se tříbodové pásy dočkaly snad jen speciálního materiálu nepatrně povolujícího při zatížení v případě nehody, pyrotechnických předpínačů nebo omezovačů zatížení.

Zajímavosti | Bezpečnost

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To by však nebylo úplně přesné tvrzení, neboť vývoj tříbodových bezpečnostních pásů nyní zřejmě pokročil do nové dimenze. Na jejím úplném počátku stanula automobilka Ford, která v USA jako vůbec první nabídla zákazníkům již v roce 1955 příplatkovou alternativu v podobě dvoubodových pásů, které pak až o dva roky později dodávalo do svých vozů evropské Volvo standardně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nafukovací pásy pro cestující na zadních sedadlech z pera Mercedes-Benz

Již v roce 2006 jsme vás informovali o tom, že u Fordu pracují na nových pásech včetně nafukovacích systémů. Tyto zvěsti se nakonec potvrdily a v půli roku 2010 do světa vyrazil americký Ford Explorer modelového roku 2011, který se stal první sériovým automobilem v historii, jenž je v současnosti standardně vyráběn s nafukovacími pásy.

Život řidiče | Technika | Bezpečnost | Ford

Bezpečnostní pásy: vývoj se nezastavil

Podle čerstvé informace to navíc vypadá, že připravovaná nová generace evropského středního modelu Ford Mondeo tento systém převezme ve standardní výbavě, a tak jej přenese na evropský kontinent. Nyní s prakticky shodnou soustavou přichází také Mercedes-Benz, který jí hodlá vybavit zřejmě již novou generaci své vlajkové lodi Mercedes-Benz S-Class, ovšem jen na zadních sedadlech.

Americká auta | Ford

Ford Explorer 2011: nová generace je venku

U Mercedesu nafukovacím zadním pásům říkají Beltbags, přičemž pravdou zůstává, že toto řešení naznačují již snímky studie Mercedes-Benz ESF z roku 2009. O žádný plagiát tedy zřejmě nejde, pouze to potvrzuje obecně známý předpoklad, že světové automobilové koncerny pracují prakticky na tom stejném, ovšem je pouze otázkou načasování, kdy danou novinku vrhnou do sériové výroby.

A abychom nezapomněli: nafukovací část bezpečnostního pásu je v případě nehody schopna rozložit zatížení v místech styku s tělem řidiče do několikanásobně větší plochy a omezit tím důsledky případných druhotných zranění.
 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků