Mercedes-Benz zavede nafukovací pásy, tentokrát pouze pro zadní sedadla

Přes padesát let starý tříbodový bezpečnostní pás stále slouží a chrání životy, navíc se zdá, že jeho vývoj dosud nedosáhl svého vrcholu.

Před třemi lety uplynulo půlstoletí od chvíle, kdy švédská automobilka Volvo představila tříbodový bezpečnostní pás. Jeho vynálezce Nils Bohlin, který zemřel před deseti lety, by se zřejmě divil, že ani pět dekád poté nemáme v autech spolehlivějšího ochránce lidských životů. Do dnešních dní se tříbodové pásy dočkaly snad jen speciálního materiálu nepatrně povolujícího při zatížení v případě nehody, pyrotechnických předpínačů nebo omezovačů zatížení.

Zajímavosti | Bezpečnost

Bezpečnostní pás slaví padesát let

To by však nebylo úplně přesné tvrzení, neboť vývoj tříbodových bezpečnostních pásů nyní zřejmě pokročil do nové dimenze. Na jejím úplném počátku stanula automobilka Ford, která v USA jako vůbec první nabídla zákazníkům již v roce 1955 příplatkovou alternativu v podobě dvoubodových pásů, které pak až o dva roky později dodávalo do svých vozů evropské Volvo standardně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nafukovací pásy pro cestující na zadních sedadlech z pera Mercedes-Benz

Již v roce 2006 jsme vás informovali o tom, že u Fordu pracují na nových pásech včetně nafukovacích systémů. Tyto zvěsti se nakonec potvrdily a v půli roku 2010 do světa vyrazil americký Ford Explorer modelového roku 2011, který se stal první sériovým automobilem v historii, jenž je v současnosti standardně vyráběn s nafukovacími pásy.

Bezpečnost | Technika | Život řidiče | Ford

Bezpečnostní pásy: vývoj se nezastavil

Podle čerstvé informace to navíc vypadá, že připravovaná nová generace evropského středního modelu Ford Mondeo tento systém převezme ve standardní výbavě, a tak jej přenese na evropský kontinent. Nyní s prakticky shodnou soustavou přichází také Mercedes-Benz, který jí hodlá vybavit zřejmě již novou generaci své vlajkové lodi Mercedes-Benz S-Class, ovšem jen na zadních sedadlech.

Americká auta | Ford

Ford Explorer 2011: nová generace je venku

U Mercedesu nafukovacím zadním pásům říkají Beltbags, přičemž pravdou zůstává, že toto řešení naznačují již snímky studie Mercedes-Benz ESF z roku 2009. O žádný plagiát tedy zřejmě nejde, pouze to potvrzuje obecně známý předpoklad, že světové automobilové koncerny pracují prakticky na tom stejném, ovšem je pouze otázkou načasování, kdy danou novinku vrhnou do sériové výroby.

A abychom nezapomněli: nafukovací část bezpečnostního pásu je v případě nehody schopna rozložit zatížení v místech styku s tělem řidiče do několikanásobně větší plochy a omezit tím důsledky případných druhotných zranění.
 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků