Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Stříbrný šíp, se kterým závodil Juan Manuel Fangio, změní majitele za téměř 21 milionů liber.

 Během Festivalu rychlosti v Goodwoodu obvykle padají rekordy zejména na trati místního demonstračního závodu do vrchu, okolo kterého se celý víkend točí. Tentokrát byl ale překonán i rekord poněkud jiného druhu. V aukci pořádané společností Bonhams byl prodán Mercedes-Benz W196 z roku 1954, který kdysi pilotoval samotný Juan Manuel Fangio. Částka 20 896 800 liber (v přepočtu 629 milionů korun) představuje historický aukční rekord. Zatím neznámý vítěz aukce přihazoval na dálku, po telefonu.

Zajímavosti | Video | Formule 1 | Sport

Juan Manuel Fangio a jeho kolo v Modeně „on-board” (video)

Mercedes-Benz W 196 R s číslem podvozku 006/54 byl vyroben v roce 1954 a dnes zůstává jediným poválečným „stříbrným šípem“ v soukromém vlastnictví. Šest exemplářů z celkem deseti dosud existujících opatruje sbírka Mercedes-Benz Classic, další tři se nacházejí v muzeích.

W 196 R znamenal v roce 1954 triumfální návrat trojcípé hvězdy do světa velkých cen. Juan-Manuel Fangio vyhrál s vydraženým vozem velké ceny Německa a Švýcarska.

„Stříbrné šípy“

Poetickým pojmenováním (v originále Silberpfeil) označoval předválečný německý tisk monoposty Auto Union a Mercedes-Benz. Pro formulové Mercedesy se používalo i po válce a v 90. letech jsme je slýchali v souvislosti s tehdejšími závodními vozy stáje McLaren. V roce 2010 pak Ross Brawn oficiálně představil monoposty Mercedes pro nadcházející sezónu jako „nové stříbrné šípy“.

Daimler vydal k aukci dokonce oficiální tiskovou zprávu, v níž zdůrazňuje, že předaukční přípravu vozu zajistila jeho divize Mercedes-Benz Classic, a „nenápadně“ nabízí novému majiteli své služby: „Rádi bychom poblahopřáli neznámému účastníkovi k vítězství v aukci. Bylo by nám potěšením nabídnout mu – bude-li to jeho přáním – naše služby v dalších fázích akvizice,“ cituje komuniké šéfa Mercedes-Benz Classic Michaela Bocka.

Částka 20,9 milionu liber je sice v kontextu automobilových aukcí rekordní, ale to ještě nedělá z Mercedesu W 196 R nejdražší automobil všech dob. Tím podle všeho zůstává Ferrari 250 GTO, vyrobené v roce 1962 pro Stirlinga Mosse. Transakce, která v loňském roce proběhla mezi dvěma soukromými majiteli, údajně dosáhla výše 35 milionů USD, tedy přibližně 698 milionů korun. A vy jste si mysleli, že Octavia 4x4 je drahá.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků