Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Stříbrný šíp, se kterým závodil Juan Manuel Fangio, změní majitele za téměř 21 milionů liber.

 Během Festivalu rychlosti v Goodwoodu obvykle padají rekordy zejména na trati místního demonstračního závodu do vrchu, okolo kterého se celý víkend točí. Tentokrát byl ale překonán i rekord poněkud jiného druhu. V aukci pořádané společností Bonhams byl prodán Mercedes-Benz W196 z roku 1954, který kdysi pilotoval samotný Juan Manuel Fangio. Částka 20 896 800 liber (v přepočtu 629 milionů korun) představuje historický aukční rekord. Zatím neznámý vítěz aukce přihazoval na dálku, po telefonu.

Zajímavosti | Video | Formule 1 | Sport

Juan Manuel Fangio a jeho kolo v Modeně „on-board” (video)

Mercedes-Benz W 196 R s číslem podvozku 006/54 byl vyroben v roce 1954 a dnes zůstává jediným poválečným „stříbrným šípem“ v soukromém vlastnictví. Šest exemplářů z celkem deseti dosud existujících opatruje sbírka Mercedes-Benz Classic, další tři se nacházejí v muzeích.

W 196 R znamenal v roce 1954 triumfální návrat trojcípé hvězdy do světa velkých cen. Juan-Manuel Fangio vyhrál s vydraženým vozem velké ceny Německa a Švýcarska.

„Stříbrné šípy“

Poetickým pojmenováním (v originále Silberpfeil) označoval předválečný německý tisk monoposty Auto Union a Mercedes-Benz. Pro formulové Mercedesy se používalo i po válce a v 90. letech jsme je slýchali v souvislosti s tehdejšími závodními vozy stáje McLaren. V roce 2010 pak Ross Brawn oficiálně představil monoposty Mercedes pro nadcházející sezónu jako „nové stříbrné šípy“.

Daimler vydal k aukci dokonce oficiální tiskovou zprávu, v níž zdůrazňuje, že předaukční přípravu vozu zajistila jeho divize Mercedes-Benz Classic, a „nenápadně“ nabízí novému majiteli své služby: „Rádi bychom poblahopřáli neznámému účastníkovi k vítězství v aukci. Bylo by nám potěšením nabídnout mu – bude-li to jeho přáním – naše služby v dalších fázích akvizice,“ cituje komuniké šéfa Mercedes-Benz Classic Michaela Bocka.

Částka 20,9 milionu liber je sice v kontextu automobilových aukcí rekordní, ale to ještě nedělá z Mercedesu W 196 R nejdražší automobil všech dob. Tím podle všeho zůstává Ferrari 250 GTO, vyrobené v roce 1962 pro Stirlinga Mosse. Transakce, která v loňském roce proběhla mezi dvěma soukromými majiteli, údajně dosáhla výše 35 milionů USD, tedy přibližně 698 milionů korun. A vy jste si mysleli, že Octavia 4x4 je drahá.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků