Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všech kol

Mercedes uzavírá představování nové generace modelu Vito. Tento vůz už se ukázal ve variantě s pohonem přední i zadní nápravy, jako poslední provedení německá automobilka představila čtyřkolku. Právě nabídka tří různých pohonů dělá z Vita svým způsobem unikátní model. Čtyřkolku lze zatím pořídit pouze k naftovému čtyřválci naladěnému na 140 kW (190 k). Později přijdou i slabší verze.

Video | Premiéry | Mercedes-Benz | Užitková auta

Mercedes-Benz Vito nabídne pohon předních, zadních i všech čtyř kol

Systém použitý v Mercedesu-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, co známe z ostatních modelů této značky. Jako základ zde posloužila varianta s pohonem zadní nápravy. K automatické převodovce se ovšem nastěhoval ještě mezinápravový diferenciál pracující s poměrem 45/55 ve prospěch zadní nápravy.

Nechybí ani obvyklé systémy typu kontroly trakce nebo 4ETS, tedy elektronické náhražky uzávěrek nápravových diferenciálů. Mimochodem čtyřkolka váží pouze o 50 kg více než Vito se zadním pohonem.

Premiéry | Mercedes-Benz | Užitková auta | Cestování

Mercedes-Benz V Marco Polo: Německá novinka ve volnočasovém provedení

Jako první dostal pohon všech kol Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový čtyřválec nabídne parametry 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická převodovka je sedmistupňová a díky systému vstřikování močoviny i tento vůz plní limity normy Euro 6. V kombinovaném provozu by si měl vystačit s přídělem 6,4 l/100 km.

V Německu se Vito 4x4 už prodává, základní cena je 36 120 euro. Později dorazí ještě slabší motorizaci s výkonem 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků