Mercedes uzavírá představování nové generace modelu Vito. Tento vůz už se ukázal ve variantě s pohonem přední i zadní nápravy, jako poslední provedení německá automobilka představila čtyřkolku. Právě nabídka tří různých pohonů dělá z Vita svým způsobem unikátní model. Čtyřkolku lze zatím pořídit pouze k naftovému čtyřválci naladěnému na 140 kW (190 k). Později přijdou i slabší verze.
Systém použitý v Mercedesu-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, co známe z ostatních modelů této značky. Jako základ zde posloužila varianta s pohonem zadní nápravy. K automatické převodovce se ovšem nastěhoval ještě mezinápravový diferenciál pracující s poměrem 45/55 ve prospěch zadní nápravy.
Nechybí ani obvyklé systémy typu kontroly trakce nebo 4ETS, tedy elektronické náhražky uzávěrek nápravových diferenciálů. Mimochodem čtyřkolka váží pouze o 50 kg více než Vito se zadním pohonem.
Jako první dostal pohon všech kol Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový čtyřválec nabídne parametry 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická převodovka je sedmistupňová a díky systému vstřikování močoviny i tento vůz plní limity normy Euro 6. V kombinovaném provozu by si měl vystačit s přídělem 6,4 l/100 km.
V Německu se Vito 4x4 už prodává, základní cena je 36 120 euro. Později dorazí ještě slabší motorizaci s výkonem 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k).