Mercedes-Benz Vision Van odhaluje budoucnost rozvážky zboží

V současnosti je rozvážka nejrůznějšího zboží ke koncovým zákazníkům neustálým soubojem řidičů dodávek s časem, legislativou a prostorem. Podle automobilky Mercedes-Benz se mohou těšit na poměrně růžovou budoucnost.

Mercedes-Benz Vision Van se na první pohled poměrně výrazně odlišuje od současných lehkých užitkových automobilů, a to především díky svým oblým tvarům bez ostrých hran. Zaujme i absence posuvných bočních dveří nákladového prostoru. Vedle samotných tvarů se exteriér konceptu může pochlubit i hojným využitím světelných diod, sloužících zde vedle osvětlení i ke komunikaci s okolím.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Luxusní auta | Užitková auta | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy V přesprintuje Ferrari i Teslu Model S

Interiér kabiny řidiče se pak současnému pojetí vzdaluje ještě více než exteriér. Na řidiče zde totiž vedle sedadla čeká jen joystick a dotykové displeje. Mercedes-Benz Vision Van má totiž po většinu času jeho provozu ovládat autonomní systém řízení, na nějž má člověk pouze dohlížet.

Automaticky zde probíhá i třídění a uložení zásilek v nákladovém prostoru. Z něj si je může obsluha vozu před předáním zákazníkům vyzvednout za pomoci terminálu na přepážce za sedadlem řidiče, v níž je výdejní okénko, do kterého jsou balíky automaticky podávány.

Zajímavosti | Video | Kupé | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Design

Vision Mercedes-Maybach 6 se představuje na prvním videu  

Vedle osobního předání zásilek klientům mohou být pro dodání menších balíčků využity i dva drony, jejichž „hangáry“ jsou umístěny ve střeše vozu. Tato dvojice létajících strojů má nosnost do dvou kilogramu a dolet do 10 km. Jejich ovládání je plně autonomní.

K pohonu konceptu je použit elektromotor s výkonem 75 kW a točivým momentem 270 N.m. Maximální rychlost je s ohledem na využití ve městě omezena na 80 km/h, ale Mercedes-Benz uvádí, že Vision Van je schopen se rozjet až na 120 km/h. Dojezd se pak v závislosti na provozních podmínkách pohybuje od 80 do 270 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků