Mercedes-Benz už také připravuje elektrické turbo

Mercedes-Benz nechce zůstat pozadu a rovněž prý začal pracovat na přeplňování pomocí turbodmychadla ovládaného elektřinou. Reaguje tak na konkurenční Audi, které už systém testuje v sériových vozech.

Audi nedávno představilo prototyp RS5 TDI, který je poháněn naftovým motorem právě s elektrickým přeplňováním. Mercedes teď úzce spolupracuje s veleúspěšným týmem F1, který se svou pohonnou jednotkou vyhrává všechno, co se dá (jistě, kromě Kanady, kde oba vozy potrápily technické problémy).

Video | SUV | Technika | BMW

BMW M550d: podívejte se, jak funguje trojité přeplňování

Mercedes netvrdí, že vezme motor z F1 a dá ho do sériového auta, protože zaměření obou koncepcí je úplně jiné. V osobním autě je důležitá spolehlivost a dostupný výkon v širokém spektru nízkých otáček, ve formuli maximální výkon v úzkém spektru velmi vysokých otáček.

Testy | Luxusní auta | Sedany | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Nicméně princip elektricky ovládaného dmychadla je velmi lákavou cestou, jak dále zvýšit efektivitu spalovacích motorů osobních aut. Konkurenční Audi sází na kombinaci elektrického a výfukového dmychadla, Mercedes prý zvažuje jít cestou pouze elektricky řízené turbíny, která nebude klást výfukovým plynům odpor.

Do sériové výroby se elektrické turbo v Mercedesech ještě jen tak nedostane, ale automobilka by si měla pospíšit, protože u Audi je už výroba na spadnutí a svůj vlastní systém připravuje i BMW a Subaru.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků