Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Luxusní sourozenec Nissanu Navara a Renaultu Alaskan se konečně ukázal. Zakládá novou třídu X a v produkční verzi dorazí koncem příštího roku.

Německá automobilka Mercedes-Benz dnes ve Stockholmu odhalila koncept svého luxusního pick-upu, který vzniknul díky spolupráci značky s aliancí Renault-Nissan. Už minulý týden značka vypustila do světa dvě upoutávky, nejdříve jedinou fotografii naznačující siluetu vozu, později krátké video, které odhalilo vybrané detaily karoserie. Ty samy o sobě působily velmi dynamicky, skoro jako by si auto vzali do parády u AMG.

Zajímavosti | Video | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz pick-up téměř odhalen. Vypadá jako od AMG (+video)

Jde o koncept, při jehož návrhu měli designéři dost volné ruce, jinak si totiž nedokážu vysvětlit tvary zadních partií. Korba může mít po stranách podélné nosiče, což je samozřejmě praktické, ale co to víko? U světlého exempláře je jednolité, u zeleného zase vypadá jako polička ze švédského obchodu s nábytkem. Navrhovat design pick-upu je podle Mercedesu jako sen, zároveň je to prý ale také nesmírně těžké. Tak co myslíte, povedlo se?

Kola zeleného konceptu jsou ohromná, skoro jako by si je Mercedes vypůjčil od společnosti Arctic Trucks z Islandu, která s pick-upy dokáže zázraky. Ono to ale tak vždycky být nemusí. Světlý exemplář má totiž „dvaadvacítky“ se zanedbatelně vysokými pneumatikami, a s těmi by v terénu moc slávy nenadělal. Znova ale opakuji: jde o koncept a u těch se ve srovnání s produkčními vozy hraje podle trochu jiných pravidel. Sourozence od Nissanu a Renaultu připomíná pouze spodní linie bočních oken, jinak je to ale typický Mercedes, ne nepodobný současné třídě GLS.

Premiéry | Mercedes-Benz | Nissan

Mercedes-Benz láká na představení pick-upu. Můžete být u toho

Kokpit dnes vidíme úplně poprvé. Dalo se čekat, že Němci nezůstanou u sice kvalitního, ale stále hodně „užitkového“ stylu dárců orgánů, a přidají jistou dávku luxusu. Středový displej volně stojí, pod ním vidíme čtyři výdechy ventilace připomínající turbíny. Nechybí dřevo, kůže, typický sdružený ovladač infotainmentu, ani klasické provedení přístrojového štítu. Jde o první luxusní, středně velký pick-up na světě, proto se Mercedes musel vytáhnout, klimatizace ale na druhou stranu pochází z Nissanu, stejně jako volič automatu nebo tlačítka ovládání oken. Jsou to maličkosti, ale bijí do očí.

Tuning | Off-roady | Nissan

Sportovní může být i Nissan NP300 Navara. Zde je důkaz

A nyní trocha praktičtějších informací. Mercedes-Benz v tiskové zprávě potvrdil vznětový šestiválec coby vrcholný agregát. Parametry sice neznáme, síla však poputuje na všechna čtyři kola prostřednictvím systému 4Matic se dvěma uzávěrkami diferenciálů a redukcí. Užitečné zatížení vozu je 1,1 tuny, „na kouli“ utáhne až 3,5 tuny. O dalších motorech výrobce neinformoval, patrně ale půjde o vznětové „dva-trojky" ve dvou výkonových provedeních.

Produkční verze se na trhu objeví koncem roku 2017 a vozy pro Evropu, Austrálii a Jižní Afriku budou vyráběny v Barceloně. Latinskou Ameriku bude zásobovat továrna v Cordobě a do prodeje se dostanou v roce 2018. Mercedes slibuje atraktivní základní cenu, na konkrétní číslo je však brzo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků