Mercedes-Benz třídy S chytá druhý dech faceliftem, dostal i hybridní verzi

V záplavě informací z newyorského autosalonu, se objevuje zpráva od stuttgatské automobilky Mercedes-Benz, která virtuálně odhalila facelift pro svou vlajkovou loď, aby ještě nějaký ten rok dokázala udržet tempo s konkurencí. Omlazení se prozatím týká pouze vrcholné verze S600, dá se ale očekávat, že stejné úpravy potkají i zbylé motorizace. Spolu s úpravami zevnějšku byla představena i hybridní verze S400 Hybrid, která je na tomto poli v rámci automobilky Mercedes skutečným průkopníkem. Zaměřme se ale nejprve na kosmetické změny, kterých sice není mnoho, ovšem o to jsou viditelnější.

Jak jsme mohli očekávat, úpravy se nesou v duchu současného designového směrování automobilky, které je nevýrazněji vidět na nové třídě E, takže je třeba počítat s přiostřenými hranami a změněným nárazníkem. Novinkou jsou i světla tvořena z LED bloků včetně denního svícení a směrovek. Podobné změny nastaly i v zadní části a nejvíce si je odnesly zadní svítilny, které už nezdobí dva pruhy v barvě karoserie. Změny se samozřejmě nevyhnuly ani interiéru, kde najdeme 6,5 palcový propracovanější display, inovovaný systém Comand a navigaci. Novinkou je i adaptivní asistent ztlumování dálkových světel, který se poprvé objevil právě v novém „éčku“ a systém Active Body Control, který je schopen kontrolovat bdělost řidiče.
Příjemným překvapením je současné představení verze S400 Hybrid, která dává na odiv v prvé řadě jedno jediné číslo - kombinovanou spotřebu paliva 7,9 litru benzinu na 100 km, což je vskutku velmi nízké číslo, uvážíme-li velikost a výkon vozu. Navíc jde o tzv. mild hybrid, pohon tedy zajišťuje primárně benzinový motor 3,6 V6 s výkonem 205 kW (279 koní), kterému pouze asistuje elektromotor s výkonem pouze 15 kW. Přesto dosahuje velmi příjemné kombinované spotřeby.
Faceliftovaná třída S se ve verzích S600 a S400 Hybrid prodeji objeví již v průběhu června. Další verze, tedy dieselové motorizace 3,0 V6 a 4,0 V8 s výkonem 173 resp. 235 kW a benzinové 3,5 V6, 4,7 V8 a 5,5 V8 s výkony 200, 250 resp. 285 kW by se obdobných úprav měly dočkat co nevidět. Verze S63 AMG a S65 AMG s motory o výkonu 386 a 450 kW si zřejmě i nadále půjdou svou vlastní vzhledovou cestou.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S600 po faceliftu
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků