Mercedes-Benz třídy S chytá druhý dech faceliftem, dostal i hybridní verzi

V záplavě informací z newyorského autosalonu, se objevuje zpráva od stuttgatské automobilky Mercedes-Benz, která virtuálně odhalila facelift pro svou vlajkovou loď, aby ještě nějaký ten rok dokázala udržet tempo s konkurencí. Omlazení se prozatím týká pouze vrcholné verze S600, dá se ale očekávat, že stejné úpravy potkají i zbylé motorizace. Spolu s úpravami zevnějšku byla představena i hybridní verze S400 Hybrid, která je na tomto poli v rámci automobilky Mercedes skutečným průkopníkem. Zaměřme se ale nejprve na kosmetické změny, kterých sice není mnoho, ovšem o to jsou viditelnější.

Jak jsme mohli očekávat, úpravy se nesou v duchu současného designového směrování automobilky, které je nevýrazněji vidět na nové třídě E, takže je třeba počítat s přiostřenými hranami a změněným nárazníkem. Novinkou jsou i světla tvořena z LED bloků včetně denního svícení a směrovek. Podobné změny nastaly i v zadní části a nejvíce si je odnesly zadní svítilny, které už nezdobí dva pruhy v barvě karoserie. Změny se samozřejmě nevyhnuly ani interiéru, kde najdeme 6,5 palcový propracovanější display, inovovaný systém Comand a navigaci. Novinkou je i adaptivní asistent ztlumování dálkových světel, který se poprvé objevil právě v novém „éčku“ a systém Active Body Control, který je schopen kontrolovat bdělost řidiče.
Příjemným překvapením je současné představení verze S400 Hybrid, která dává na odiv v prvé řadě jedno jediné číslo - kombinovanou spotřebu paliva 7,9 litru benzinu na 100 km, což je vskutku velmi nízké číslo, uvážíme-li velikost a výkon vozu. Navíc jde o tzv. mild hybrid, pohon tedy zajišťuje primárně benzinový motor 3,6 V6 s výkonem 205 kW (279 koní), kterému pouze asistuje elektromotor s výkonem pouze 15 kW. Přesto dosahuje velmi příjemné kombinované spotřeby.
Faceliftovaná třída S se ve verzích S600 a S400 Hybrid prodeji objeví již v průběhu června. Další verze, tedy dieselové motorizace 3,0 V6 a 4,0 V8 s výkonem 173 resp. 235 kW a benzinové 3,5 V6, 4,7 V8 a 5,5 V8 s výkony 200, 250 resp. 285 kW by se obdobných úprav měly dočkat co nevidět. Verze S63 AMG a S65 AMG s motory o výkonu 386 a 450 kW si zřejmě i nadále půjdou svou vlastní vzhledovou cestou.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S600 po faceliftu
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků