Mercedes-Benz třídy G dominoval v anketě časopisu Off Road

Německý magazín Off Road jako každý rok vyhlásil vítěze ankety Off-Road Vehicle of the Year. V ročníku 2011 si velmi dobře vedl Mercedes-Benz třídy G, kterého čtenáři zvolili jako vítěze hned ve dvou kategoriích. Takzvané „Géčko“ bylo vybráno jako nejlepší mezi luxusními terénními vozy. Celkově pro něj hlasovalo 27,9% čtenářů, druhý skončil Land Rover Discovery (14,6 %) a jako třetí se umístil Jeep Grand Cherokee (14,4 %). Druhá kategorie, kde Mercedes-Benz třídy G zabodoval, se týká klasických offroadů. Zde zvítězila pracovní verze G Professional s celkovým skóre 38,2 %. Porazila tak Jeep Wrangler a Land Rover Defender.

Začátek příběhu Mercedesu-Benz třídy G se datuje až do roku 1972. Tehdy se rozhodl jeden íránský šejk, že potřebuje spoustu terénních automobilů a z tohoto rozhodnutí posléze vzešel nový model značky Mercedes. V roce 1992 se řada Galänderwagen definitivně dělí na osobní a pracovní verze. Civilnější provedení dostává nejmodernější techniku, drsný Professional zůstává takřka nezměněn až do dnešní doby (nový je pouze motor a automatická převodovka). 

Aktuální nabídka zahrnuje provedení s krátkým nebo dlouhým rozvorem a kabriolet. K dispozici je šestiválcový agregát CDI o výkonu 210 k, nad ním stojí benzinový osmiválec 5,5 l disponující maximem 388 koní a vrchol tvoří verze G 55 AMG (507 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků