Mercedes-Benz Sprinter: první dodávka se „sedmikvaltem“

Značka Mercedes-Benz na jaře začne prodávat vylepšené dodávkové vozy řady Sprinter.

A hned na úvod je třeba poznamenat, že na první pohled se v rámci modernizace nezměnilo prakticky nic. Zřejmě nejvýznamnější novinkou se stává použití příplatkové automatické převodovky 7G-Tronic, která je z vozů Mercedes-Benz známá již od roku 2004. Připomeňme, že se převodovka 7G-Tronic svého času stala vůbec první sériově vyráběnou sedmistupňovou rychlostní skříní na světě.

Tiskové zprávy

7G-TRONIC: první sedmistupňová samočinná převodovka od MB

Další úpravy modelové řady Sprinter směřují především k dalšímu snižování spotřeby a emisí a zvyšování úrovně aktivní bezpečnosti. V nabídce se objevuje vylepšené provedení BlueEFFICIENCY, jež zahrnuje start/stop systém, pneumatiky s omezeným valivým odporem a upravený posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Sprinter pro rok 2013: na první pohled se nic nezměnilo

Díky těmto modifikacím má vylepšený Sprinter v podobě základní dodávky vykázat průměrnou spotřebu nafty ve výši jen 7,4 l/100 km. Pokud s vozem hodláte jezdit spíše na delší vzdálenosti, můžete si objednat delší stálý převod diferenciálu, čímž má průměrná spotřeba klesnout až na rovných 7,0 l/100 km.

Zajímavosti | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Mercedes Sprinter Grand Edition: opravdu luxusní dodávka

A co se již zmíněné aktivní bezpečnosti týče, Mercedes-Benz Sprinter nového modelového roku dostane stabilizační systém ESP opatřený dvěmi novými funkcemi. První z nich nese označení Brake Disk Wipe a má blíže nespecifikovaným způsobem sušit brzdové kotouče, druhá se jmenuje Brake Prefill a dočasně přibrzdí ve chvíli, kdy řidič prudce povolí plynový pedál.
 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků