Mercedes-Benz SLS: Gullwing se vrací

Divize AMG dokončuje extrémní kupé se vzhůru výklopnými dveřmi, které ma navázat na legendární kupé 300SL Gullwing.

Mercedes-Benz ke své novince v Ženevě uvedl podrobnější údaje, nicméně hotový vůz zatím nepředstavil, a spokojit se tak musíme s novými fotografiemi a poměrně solidním množstvím nových informací.

Jisté je, že Mercedes-Benz SLS se vynasnaží po pětapadesáti letech vzkřísit legendární Mercedes 300SL zvaný Gullwing, a to podle, na svoji dobu bizarních dveří výklopných vzhůru. Vůz patřil ve své době k nejlepším sportovním autům vůbec a tento jeho výrazný prvek byl v podstatě z nouze ctností: prostorový rám vyžadoval v oblasti prahů mohutné trubkové segmenty, takže zástavba výklopných dveří byla v podstatě jediným elegantním řešením. Nový Mercedes-Benz SLS byl vyvinut v oddělení AMG, které má s malsériovou výrobou výkonných vozů bohaté zkušenosti, a toto svérázné řešení přejímá.

Snímky, které vám nyní předkládáme, vypadají vzhledem k maskování vozů jako špionážní, ve skutečnosti  se však jedná o oficiální fotografie. Mercedes v lačné době okolo ženevského autosalonu tak chtěl rozvířit zájem o svoji novinku, ale nechce zatím představit její plnou podobu. Do prodejů se však dostane již příští rok, zákulisní informace hovoří o tom, že jeho vzhled naznačí, jak bude v roce 2012 vypadat další generace řady SL. SLS svým způsobem nahradí předchozí supervůz McLaren-Mercedes SLR, ale i přes složitou konstrukci, danou zavěšením dveří, se podařilo v porovnání s ním snížit pohotovostní hmotnost o plných 130 kg na výsledných 1 620 kg. Mercedes SLS bude dlouhý 4 640 mm, široký 1 939 a vysoký jen 1 255 mm, čímž budou základní proporce vozu velmi podobné typu SLR. Rozvor náprav činí 2 680 mm.

Struktura dvoumístné karosérie využívá takřka výhradně hlníkových profilů, odlitků a plechů, ocel nalezneme pouze v okolí čelního skla. Pod dlouhou kapotou se ukrývá zásadně modifikovaný vidlicový osmiválec AMG 6,2 l, na němž je 120 dílů buď zásadně přepracovaných, nebo zcela nově vyvinutých. Díky sérii úprav dosahuje tato pohonná jednotka výkonu 563 koní a točivý moment se přenáší k zadním kolům skrze diferenciál s omezenou svorností. K dispozici bude též třístupňový stabilizační systém převzatý z vozu SL65 AMG Black Series. Dočkáme se též systému Race Start, jenž usnadní raketové rozjezdy. Přední kotouče tisknou brzdiče s šesti a zadní pak se čtyřmi pístky, na přání se budou dodávat keramicko uhlíkové kotouče.

U AMG k vývoji přistoupili s jasným cílem vytvořit dokonalý sportovní vůz. Tiskový mluvčí společnosti prohlásil, že pro ně neexistovaly kompromisy. Dobré vyvážení má na svědomí uspořádání transaxle, takže je nová dvouspojková sedmnistupňová převodovka uložena v jednom celku s diferenciálem, díky tomu je rozložení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadních kol. Motor je uložen samozřejmě podélně za přední nápravou a vystupuje z něj kardan z uhlíkových kompozitů. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s a z 0 na 200 km/h za 12 s, omezovač rychlosti na tomto voze nehledejte, maximálka je nahlášena na 315 km/h.

Na výrobě modelu SLS se bude podílet Magna Steyr, finální montáž však bude probíhat v Sindelfingenu. V roce 2012 by se mohla objevit i otevřená verze, přeznačená možná na SLC, kupé SLS si však svoji premiéru odbude již letos ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků