Mercedes-Benz SLS: Gullwing se vrací

Divize AMG dokončuje extrémní kupé se vzhůru výklopnými dveřmi, které ma navázat na legendární kupé 300SL Gullwing.

Mercedes-Benz ke své novince v Ženevě uvedl podrobnější údaje, nicméně hotový vůz zatím nepředstavil, a spokojit se tak musíme s novými fotografiemi a poměrně solidním množstvím nových informací.

Jisté je, že Mercedes-Benz SLS se vynasnaží po pětapadesáti letech vzkřísit legendární Mercedes 300SL zvaný Gullwing, a to podle, na svoji dobu bizarních dveří výklopných vzhůru. Vůz patřil ve své době k nejlepším sportovním autům vůbec a tento jeho výrazný prvek byl v podstatě z nouze ctností: prostorový rám vyžadoval v oblasti prahů mohutné trubkové segmenty, takže zástavba výklopných dveří byla v podstatě jediným elegantním řešením. Nový Mercedes-Benz SLS byl vyvinut v oddělení AMG, které má s malsériovou výrobou výkonných vozů bohaté zkušenosti, a toto svérázné řešení přejímá.

Snímky, které vám nyní předkládáme, vypadají vzhledem k maskování vozů jako špionážní, ve skutečnosti  se však jedná o oficiální fotografie. Mercedes v lačné době okolo ženevského autosalonu tak chtěl rozvířit zájem o svoji novinku, ale nechce zatím představit její plnou podobu. Do prodejů se však dostane již příští rok, zákulisní informace hovoří o tom, že jeho vzhled naznačí, jak bude v roce 2012 vypadat další generace řady SL. SLS svým způsobem nahradí předchozí supervůz McLaren-Mercedes SLR, ale i přes složitou konstrukci, danou zavěšením dveří, se podařilo v porovnání s ním snížit pohotovostní hmotnost o plných 130 kg na výsledných 1 620 kg. Mercedes SLS bude dlouhý 4 640 mm, široký 1 939 a vysoký jen 1 255 mm, čímž budou základní proporce vozu velmi podobné typu SLR. Rozvor náprav činí 2 680 mm.

Struktura dvoumístné karosérie využívá takřka výhradně hlníkových profilů, odlitků a plechů, ocel nalezneme pouze v okolí čelního skla. Pod dlouhou kapotou se ukrývá zásadně modifikovaný vidlicový osmiválec AMG 6,2 l, na němž je 120 dílů buď zásadně přepracovaných, nebo zcela nově vyvinutých. Díky sérii úprav dosahuje tato pohonná jednotka výkonu 563 koní a točivý moment se přenáší k zadním kolům skrze diferenciál s omezenou svorností. K dispozici bude též třístupňový stabilizační systém převzatý z vozu SL65 AMG Black Series. Dočkáme se též systému Race Start, jenž usnadní raketové rozjezdy. Přední kotouče tisknou brzdiče s šesti a zadní pak se čtyřmi pístky, na přání se budou dodávat keramicko uhlíkové kotouče.

U AMG k vývoji přistoupili s jasným cílem vytvořit dokonalý sportovní vůz. Tiskový mluvčí společnosti prohlásil, že pro ně neexistovaly kompromisy. Dobré vyvážení má na svědomí uspořádání transaxle, takže je nová dvouspojková sedmnistupňová převodovka uložena v jednom celku s diferenciálem, díky tomu je rozložení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadních kol. Motor je uložen samozřejmě podélně za přední nápravou a vystupuje z něj kardan z uhlíkových kompozitů. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s a z 0 na 200 km/h za 12 s, omezovač rychlosti na tomto voze nehledejte, maximálka je nahlášena na 315 km/h.

Na výrobě modelu SLS se bude podílet Magna Steyr, finální montáž však bude probíhat v Sindelfingenu. V roce 2012 by se mohla objevit i otevřená verze, přeznačená možná na SLC, kupé SLS si však svoji premiéru odbude již letos ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků