Mercedes s plnou parádou a desítkami snímků představil svůj novodobý Gullwing. A věřte, že rozhodně je na co koukat.
Snímků Mercedes uvolnil opravdu přehršel, až tak mnoho nových informací jsme se ale nedověděli, což nás vede k podezření, že se Mercedes jen chtěl připomenout svůj model SLS AMG ve světle premiéry nového McLarenu, který jsme vám představili na tomto místě. Připomeňme, že novodobý Gullwing, jenž v prodejích nahradí speciál SLR, stavěli u tovární ladičské divize AMG a že se stane hlavní hvězdou stánku pod třícípou hvězdou ve Frankfurtu.
Zcela v duchu svého předchůdce 300 SL Gullwing z padesátých let se Mercedes SLS AMG vyznačuje párem vzhůru výklopných dveří, jež se první generaci postaraly i o přezdívku a i v tomto případě po otevření vzbuzují dojem letícího ptáka. Dveře jsou přichyceny k novému hliníkovému prostorovému rámu, jenž se podílí i na optimálním rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru přibližně 48:52 %.
Výkon přichází z dále modifikovaného vidlicového osmiválce, jenž vychází z osvědčeného základu jednotky 6,2 l. Dává výkon 571 koní a navazuje na něj sedmistupňová dvouspojková automatizovaná převodovka uložená v duchu konceptu transaxkle až u zadní nápravy. V rámci úprav pro zástavbu do prestižního supersportu dostal motor nový magnéziové sání s osmi oddělenými kanály, dvojici elektroicky ovládaných škrticích klapek, výfukovou soustavu s velkým průměrem a mazání se suchou klikovou skříní.
Pohonná jednotka je uložena podélně za přední nápravou a má vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosažení rychlosti 317 km/h. Motor i převdovka byly od počátku laděny s ohledem na co nejrychlejší změny převodů bez přerušování tahu. Řidič bude mít k dispozici čtyři odlišná nastavení od sportovního až po komfortní, jakož i funkci Racestart pro usnadnění bleskovéo rozjezdu z místa. Také podvozek patří k tomu nejlepšímu, co kdy lidská ruka stvořila, materiálem k výrobě se staly lehkéhliníkové slitiny. Brzdová soustava těží z rozměrných uhlíkovo-keramických kotoučů, jež se skrývají pod devatenáctipalcovými litými ráfky.
Nyní již známe i přesné vnější rozměry vozu SLS AMG. Dlouhý bude 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav činí 2 700 mm. Do standardní výbavy patří kožené čalounění, elektronická parkovací brzda, adaptivní světlomety, bezklíčové startování, parkovací asistent, dešťový senzor, vyhřívání sedadel, koberečky s logem AMG, tempomat nebo klimatizace Thermotronic.
Za příplatek se budou dodávat DVD changer na šest disků, audiosoustava Bang & Olufsen BeoSound AMG, kapota z uhlíkových kompozitů, tužší pérování, kovaná desetipaprsková kola, sportovní sedadla a volant a škála specifických laků karosérie a provedení interiéru. Základní cena byla stanovena na 177 310 Euro.
Zcela detailní specifikace vč. např. hmotnosti vozu si Mercedes zřejmě nechává až pro Frankfurt.
Mercedes-Benz SLS AMG