Mercedes-Benz SLS AMG Roadster jak jej neznáte

Americká společnost GWA pracuje na speciálním prototypu kombinujícím nejmodernější mechanické skupiny modelu Mercedes-Benz SLS AMG s klasickými křivkami řady W188 z padesátých let.

Kdo tvrdí, že zavedením samonosných karoserií odzvonilo osobitým kreacím slavných karosáren, ten má naprostou pravdu. Ovšem úsilí vybraných společností nás průběžně přesvědčuje o tom, že i za stávajících podmínek to zkrátka jde. Americká firma Gullwing America (GWA) nyní pod označením GWA 300 připravuje speciální stavbu pro nejmenovaného zákazníka z východní části Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová stavba GWA 300 ve společnosti originálu z roku 1955

No jistě, je to hybrid, ale přesto mu nelze upřít jistou dávku osobitosti, a kvitovat s povděkem je třeba také základ v moderní a drahé technice, neboť podobné kreace obvykle vycházejí z harampádí z vrakovišť. Tento prototyp bude využívat skupin modelu Mercedes-Benz SLS AMG Roadster, ovšem jeho tvarování má připomínat model Mercedes-Benz 300 SC (W188) z roku 1955, jenž vzniknul v počtu pouhých 92 exemplářů.

Mercedes-Benz

Mercedes SLS AMG Roadster je venku

Karoserie z ručně vyrobených hliníkových panelů vyniká masivní, citelně skloněnou maskou chladiče, jež je právě tím prvkem, který vzpomínanou řadu W188 připomíná nejvěrněji. Nový roadster GWA dále nabídne moderní přední světlomety se zdroji pro denní svícení z LED, speciální výfukovou soustavu, stavitelné pérování nebo snímatelnou pevnou střechu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GWA 300 s technikou Mercedes-Benz SLS AMG

Prototyp GWA 300 vyjíždí na specifických litých ráfcích s průměrem 21 palců vpředu a 22 palců vzadu, jež obouvají pneumatiky značky Continental.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků