Mercedes-Benz SLS AMG GT3: závodník detailně

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry i pro závodní verzi modelu SLS. Konečně tak o něm víme (skoro) vše potřebné.

Mercedes SLS AMG pro závody FIA GT3 jsme vám již krátce představili při jeho virtuální premiéře, detaily si ale automobilka nechávala v záloze. S těmi se vytasila až nyní v New Yorku, a tak se můžeme na novinku podívat pěkně podrobně.

Nový stroj by měl do zápolení na závodních tratích promluvit na začátku příští sezóny a jeho tvůrci při stavbě využili v hojné míře uhlíkových kompozitů zvláště při úpravě vnější části karosérie. Příď dostala nový spoiler osazený rozměrnějšími otvory pro přívod vzduchu k chladičům, blatníky nad všemi koly nyní disponují ve své přední části prolisy pro zvýšení přítlaku. Ventilační otvory na kapotě umožňují pohodlné odvětrávání motorového prostoru. Plochý a pečlivě tvarovaný spodek vede proudící vzduch k zadnímu difuzoru, jenž ve spolupráci s mohutným přítlačným křídlem zlepšuje stabilitu jízdy. Pro úsporu hmotnosti nahradily boční a zadní skla polykarbonátové díly, z tohoto materiálu může být na přání vyrobeno i čelní okno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Informace zveřejněné koncernem DaimlerBenz se v otázce pohonné jendotky omezují na lakonickou poznámku o tom, že motor byl upraven pouze decentně, takže osmiválec AMG 6,3 l se suchou skříní je v podstatě identický s pohonnou jednotkou používanou u sériových vozů řady SLS AMG.

Díky snížení pohotovostní hmotnosti se však citelně zlepšily dynamické parametry verze GT3, jež nyní zrychluje z klidu na 96 km/h za 3,7 s, což je výsledek o 0,2 s lepší než u výchozího. Nejvyšší rychlost má činit 300 km/h, ale výrobce slibuje, že použití jiného stálého převodu tuto hodnotu ještě zvýší.

Na osmiválec AMG navazuje šestistupňová závodní převodovka se sekvenčním, manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další zajímavé prvky patří závodní brzdová soustava AMG složená z ventilovaných ocelových kotoučů a šestipístkových třmenů vpředu a čtyřpístkových vzadu. Tento systém nahrazuje uhlíko-keramické brzdy dostupné za příplatek pro silniční verze SLS AMG, jež se svými rozměry nevejdou do osmnáctipalcových litých kol předepsaných pro kategorii FIA GT3. Tyto ráfky jsou uchyceny centrální maticí a mají rozměry 12X18 palců vpředu a 13x18 palců vzadu.

Změny se pochopitelně nevyhnuly ani interiéru, který je v závodním provedení o poznání střídmější. K dispozici je jediná skořepinová sedačka se šestibodovými pásy a systémem HANS, známým z Formule 1, samozřejmostí je ochranná klec. Volant má průměr jen 13 palců a je „vybrán” ve své horní části tak, aby měl řidič dokonalý výhled na palubní přístroje. Přímo z volantu je pak možné ovládat prvky jako vysílačku pro komunaci s boxy neboo dodávku pití z přítomných zásob. Další ovlládací prvky najdeme na středové konzoli - startovací tlačítko, ovládání systému trakce, řazení zpátečky nebo jasící systém. Dále na středovém tunelu je k dispozici i volič rozložení brzdné síly mezi nápravy.

Nové vozy Mercedes.Benz SLS AMG ve specifikaci GT3 bude možno objednávat od letošního podzimu a jejich dodávky započnou na začátku roku příštího. Závodní homologace bude Mercedesem dokončena v březnu 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků