Mercedes-Benz SLS AMG GT3: závodník detailně

Autosalon v New Yorku se stal místem premiéry i pro závodní verzi modelu SLS. Konečně tak o něm víme (skoro) vše potřebné.

Mercedes SLS AMG pro závody FIA GT3 jsme vám již krátce představili při jeho virtuální premiéře, detaily si ale automobilka nechávala v záloze. S těmi se vytasila až nyní v New Yorku, a tak se můžeme na novinku podívat pěkně podrobně.

Nový stroj by měl do zápolení na závodních tratích promluvit na začátku příští sezóny a jeho tvůrci při stavbě využili v hojné míře uhlíkových kompozitů zvláště při úpravě vnější části karosérie. Příď dostala nový spoiler osazený rozměrnějšími otvory pro přívod vzduchu k chladičům, blatníky nad všemi koly nyní disponují ve své přední části prolisy pro zvýšení přítlaku. Ventilační otvory na kapotě umožňují pohodlné odvětrávání motorového prostoru. Plochý a pečlivě tvarovaný spodek vede proudící vzduch k zadnímu difuzoru, jenž ve spolupráci s mohutným přítlačným křídlem zlepšuje stabilitu jízdy. Pro úsporu hmotnosti nahradily boční a zadní skla polykarbonátové díly, z tohoto materiálu může být na přání vyrobeno i čelní okno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Informace zveřejněné koncernem DaimlerBenz se v otázce pohonné jendotky omezují na lakonickou poznámku o tom, že motor byl upraven pouze decentně, takže osmiválec AMG 6,3 l se suchou skříní je v podstatě identický s pohonnou jednotkou používanou u sériových vozů řady SLS AMG.

Díky snížení pohotovostní hmotnosti se však citelně zlepšily dynamické parametry verze GT3, jež nyní zrychluje z klidu na 96 km/h za 3,7 s, což je výsledek o 0,2 s lepší než u výchozího. Nejvyšší rychlost má činit 300 km/h, ale výrobce slibuje, že použití jiného stálého převodu tuto hodnotu ještě zvýší.

Na osmiválec AMG navazuje šestistupňová závodní převodovka se sekvenčním, manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další zajímavé prvky patří závodní brzdová soustava AMG složená z ventilovaných ocelových kotoučů a šestipístkových třmenů vpředu a čtyřpístkových vzadu. Tento systém nahrazuje uhlíko-keramické brzdy dostupné za příplatek pro silniční verze SLS AMG, jež se svými rozměry nevejdou do osmnáctipalcových litých kol předepsaných pro kategorii FIA GT3. Tyto ráfky jsou uchyceny centrální maticí a mají rozměry 12X18 palců vpředu a 13x18 palců vzadu.

Změny se pochopitelně nevyhnuly ani interiéru, který je v závodním provedení o poznání střídmější. K dispozici je jediná skořepinová sedačka se šestibodovými pásy a systémem HANS, známým z Formule 1, samozřejmostí je ochranná klec. Volant má průměr jen 13 palců a je „vybrán” ve své horní části tak, aby měl řidič dokonalý výhled na palubní přístroje. Přímo z volantu je pak možné ovládat prvky jako vysílačku pro komunaci s boxy neboo dodávku pití z přítomných zásob. Další ovlládací prvky najdeme na středové konzoli - startovací tlačítko, ovládání systému trakce, řazení zpátečky nebo jasící systém. Dále na středovém tunelu je k dispozici i volič rozložení brzdné síly mezi nápravy.

Nové vozy Mercedes.Benz SLS AMG ve specifikaci GT3 bude možno objednávat od letošního podzimu a jejich dodávky započnou na začátku roku příštího. Závodní homologace bude Mercedesem dokončena v březnu 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků