Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

25 komentářů

Vasil Ujec
1. října • 20:49

Clovek zrovna nemusi mit nobelovu cenu za fyziku...
aby hned videl, ze tech 10 mega je vyhozenych z okna.Pocitejte se mnou.
550 kW (vykon) pri bezne ucinnosti prevodovky 90 % a stridavych elektromotoru kolem 90 procent znamena prikon 679kW z regulatoru.
Pokud tam je nejaky high tech mijroprocesorovy IGBT regulator , muze mit ramcove ucinnost kolem 90 procent.
To jsme na 754 kW prikonu z baterie.
Baterie jak znamo maji taky nejaky vnitrni odpor a museji se chladit.
Pokud budete zrychlovat "na plne kule" a brat maximalni proudy (treba 650V mi vychazi 1160 A) tak tech 1160 Amper vam baterky ohreje v mziku na vysoke teploty a ty musite chladit - ztraty.
Tipuju ucinnost baterii v takovem rezimu max 85 procent.
Z uvedenho vyplyva, ze realne budete potrebovat 1160 A a 765 V zdroj, abyste mohli "beztrestne" zivit ten vykon co se pise v clanku. Prevedeno do lidske reci, jedna se o 890 kW.A ted ke kapacite baterii.
Prius ma 4.4 kWh, prostym podilem to staci na 0.005h provozu, tedy 18 sekund.
Ampera ma 10.03 kWh , 0.01h, temer 40 sekund
Leaf 24 kWh 0.027h , tedy 1 minuta 37 sekund
Tesla Roadster 56 kWh 0.06h, 3 minuty a 46 sekund.Udajne to ma dojet az 150km ... tak si vyber.
Bud si uzijes trihodinovou jizdu dlouhou 150km s dynamikou slapaciho auticka a maximalkou nekde kolem osmdesatky anebo plnohodnotnou jizdu system brzda plyn po okruhu a za nejakych pet minut muzes i s celym supersportem za 10 mega jet na nabijecku. Jo abych nezapomnel, baterka vydrzi cca tisic cyklu, pokud si to rozpocitas 75 kilometru cyklus (50% teoreticke nejvyssi hodnoty), tak po 75 tisicich najeto to muzes hodit do smeti anebo za par mega koupit nove baterky...
To uz fakt radsi koupit soukromy tryskac... na kilometr provozu to vyjde podstatne levnejc.

Skyline
1. října • 22:25

Nejlepsi je kritizovat a pritom placat uplne z cesty. Jiste, na 550 kW na kolech asi bude potreba tech kilowattu "na klice" vic, ale oni nekde pisou, ze je to na kolech? Proste to dohromady ma 550 kW, na silnici se toho dostane min, jako u jakehokoliv jineho auta.Ze to pod plnym plynem moc daleko nedojede je jasne, ale staci, kdyz to jednou za cas dojede do opery nebo na nejaky milionarsky ples, aby bylo videt, ze majitel dela pro zachranu planety prvni posledni. A tam urcite nepojede s plnym plynem, to jde po meste i s podstatne slabsim autem dost blbe. Nicmene usmevny blabol o tom, ze je lepsi koupit tryskac (maly pro cca 5 osob jako je Honda Jet je tak za 90 mega, vetsi jako napr. LearJet 85 stoji zhruba 300 mega) kvuli udajne levnejsimu provozu (tusis vubec, na kolik takovy kilometr vyjde?) jen potvrzuje tvoje "znalosti". Proste nemel o vecech, kterym nerozumis, tedy pokud neni cilem byt za kaspara, coz se ti zatim docela dobre dari.;-)

Vasil Ujec
2. října • 10:05

Varis z vody. Zaprve dojezd je znamy a zverejneny vsude na webech, je to opravdu max 150 km na nabiti.
Zadruhe zivotnost baterii je u elektromobilu take znama a zadna fabrika negarantuje vic nez 1000 cyklu. Treba konkretne Leaf ma eight years or 100,000 miles a jeden cyklus je 110 miles.
Rikaji, ze samo ta baterka nemusi byt na vyhozeni, muze mit treba jeste 70 procent kapacity, ale to je u supersportu jaksik naprd. A taky to zavisi na rychlosti dobijeni a vybijeni a ja nepredpokladam, ze se supersportem se bude jezdit ekonomicky jako s Leafem. A jelikoz u elektromobilu tvori tak jako tak vetsinu ceny auta a vymena baterie znamena vetsinou generalni opravu celeho auta na hranici rentability, muzu klido pido tvrdit, ze zivotnost auta = +- zivotnost baterie. U supersportu s rychlou amortizaci soucastek to plati dvojnasob.Dale pisu o nakladech na kilometr. Pokud amortizace baterii a auta je dejme tomu 8 mega co 75tis km a letova hodina soukromeho jetu se vsim vsudy sakum prdum i s pilotem a letistnimi poplatky stoji nasledovne:
50 hodin a 25 tisíc kilometrů za 136 tisíc dolarů (zhruba 2,3 milionu korun), zdroj:
http://www.netjetseurope.com/cs/Tiskove-centrum/Press-... ...
, tak 75 tis km vyjde na 7 milionu.Ukaz mi, kde mam chybu.

EKOLO
10. dubna • 20:58

Chyba je, že nevíte, jak elektromobily jezdí na silnici v praxi. Mám starou 106ku, a když jsem jel na Autosalon, dal jsem 190 km z Prčic za dvě a půl hodiny. Nazpět to bylo ještě o něco rychlejší. Mě to vyhoví a spotřeboval jsem 24 kWh. Dnes jsem to nabil ze Sluníčka. Dělám někde chybu? A mimochodem, kdyby byl důvod, dal bych obě cesty bez dobíjení. Zvu Vás na nějakou naši akci. elektromobily-os.cz

Skyline
2. října • 14:50

Takze koupim auto za 10M a letadlo za 90M. Autem budu jezdi za cenu elektriny, kilometr bude stat okolo 5 kc max, spis min. Oproti tomu u letadlo stoji zhruba 55 kc/km. Naklady na servis budou u auta mozna kolem 200k rocne, u letadla to bude odhadem minimalne kolem pul milionu (hangar, letistni sluzby, piloti, mechanici, prohlidky...). Naklady jsou proste naprosto nesrovnatelne, baterky do Mercedesu budou jednou za X let stat mozna par desitek tisic, max par set. Co tady meles o nejakem shared vlastnictvi nedava absolutne smysl a je to irelevantni.

Vasil Ujec
2. října • 16:17

:-)) nepochopil
respektive jeden rozdil v tom opravdu je.
pokud koupis auto, nikam nedojedes, rychle po okruhu si taky nezajezdis, leda by sis tech mercedesu koupil rovnou deset, vecne budes jen stat na nabijecce (baterky se vybijeji i samovolne, nejen jizdou), v servisu budes peceny vareny protoze technika je nova a neodzkousena a jako jedine plus mas bonus v tom, ze po skonceni zivotnosti ti zustane na krku vrak s nulovou (temer) cenou a jakysi nedefinovatelny pocit exkluzivity.pokud koupis podil na letadle, je to jako druzstevni byt.. taky nevlastnis cely barak, ale ve svem byte bydlis a pouzivas ho (pravda, vybourat pricku k sousedum ti asi nedovoli).
V pripade letadla teda nemas byt, ale urcite letove hodiny a urcite kilometry, pokud si objednas pro me za me let Kosice - Celjabinsk, mas ho mit. Za ty same prachy co bys tam jel elektroautem mesic tam jsi soukromym jetem za 2 hodiny.Pravda, normalni smrtelnik tam muze letet za 20 tisic 10 hodin nizkonakladovou leteckou spolecnosti se dvemi prestupy a rezervaci 2 dny dopredu, pripadne tam muze jet obycko autem za 3 dny, ale ne kazdy je zvedavy na ruska letiste a vnitrostatni letadla aeroflotu, o ruskych cestach ani nemluve.
A pisu to proto, aby ti docvaklo, ze za oboji zaplatis +- stejne penize. Otazka je, kdo si presto elektricke SLS poridi. Podle me jen clovek, pro ktereho je 10mega jak pro me 1000 korun, svoje soukroma letadla uz ma, klasicka SLS uz taky ma a nevi uz co by z nudy. Ekologii byc za tim nehledal.Takovy kandidat se topi v penezich a v nude, ma svuj soukromy okruh a chce si tam vyzkouset zrychleni 0-100 pod 4 sekundy a za ticheho bzuceni elektroniky a svistu vzduchu at to stoji co to stoji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
2. října • 17:02

Ano, mas pravdu, vubec nic jsi nepochopil a dal meles hlouposti a srovnavas jabka s hruskama. Jen hlupak srovnava elektromobil na trase Kosice - Celjabinsk s letadlem, nebo si vazne myslis, ze kdo si za 10 mega koupi tenhle mercedes ho ma kvuli cestam z nejake vesnice na vychode Slovenska pres pul zemekoule do jine vesnice v Rusku?:-D:-D:-D Je fakt, ze jsou-li v Mercedesu stejne vymasteni jako ty a jejich cilovkou je znudeny vychodniarsky milionar, kteremu to chteji nabidnout na cesty pres Ural, je dost pravdepodobne, ze se jim vysmeje, ukaze jim sve clenstvi v sharejetu a poleti do Celjabinsku na vodku a borsc, zatimco Mercedes cely projekt odpiska jako totalni prodejni fiasko. Nicmene neco mi rika, ze tam podobne experty zamestnavaji predevsim na pozici chief smetak officer a prodejni strategii modelu za 10 mega resi trochu jina uroven managementu nez ujo Vasil. :-D

Vjace
2. října • 11:35

Chybu máš v tom, že píšeš, že je levnější ten tryskáč koupit, kdežto teď popisuješ jen náklady na provoz sdíleného letounu - takový privatejet taxi. Nehledě na to, že z luxusní vily v Černošicích se do opery v centru města s tryskáčem nedostaneš :-)

Vasil Ujec
2. října • 11:58

vsak ten tryskac kupujes, respektive si kupujes jeho "podil" s ostatnimi spoluvlastniky.
Precti si ten clanek. A navic cim vetsi podil si koupis, tim levneji to asi vyjde, coz tam ve vypoctu nezohlednuju.

burt
30. září • 17:52

hnus, tezky, na hovno, drahy... a hlavne neekologicky!!! kde se asi ta elektrina vyrobi, hm?
paralizovat snahy o slusny benzin, to by jim slo, ale nechat plavat takove kraviny...
zadarmo drahy

burt
30. září • 17:51

hnus, tezky, na hovno, drahy... a hlavne neekologicky!!! kde se asi ta elektrina vyrobi, hm?
paralizovat snahy o slusny benzin, to by jim slo, ale nechat plavat takove kraviny...
zadarmo drahy

ghjghjghj
29. září • 18:54

Momentalne nejkasnejsi auto na svete

Vana666
29. září • 19:15

asi jak pro koho

vlada
29. září • 15:35

Pěkný auto a krásná zajímavá barva,jen ta maska chladiče vypadá jako cedník :-))

Kenny
29. září • 14:31

Pokud má být v autěch elektřina, tak prosím. Ale začal bych městskými popř normálními. I I autobusy MHD bych pochopil. Jenže tento supersport je pozlátko, něco jak plesové šaty na letní neděli. Právě tam by se měl klasický benzín bez ekoprotivností držet co nejdýl. ;-) Nebo BMW M5 má mít LPG a stop-start?:-O

.
29. září • 13:34

10 milionů je relativní cena. Pokud bych byl takový boháč a měl na klasickou verzi 6 mil., tak si radši vezmu tuhle elektrickou o 4 mega dražší. Všechny parametry mluví ve prospěch elektrického vozu a spotřeba benzínové verze je okolo 70 l/100km, takže se na benzínu vrátí spousta peněz. Samozřejmě dojezd nesmí být kratší jak 500 Km.

Robert
30. září • 14:53

Ten kdo ma 10 mega na sportak rozhodne nekouka na spotrebu a usporu paliva...

Fantomas
29. září • 17:36

Hehe, připlatit si 4 miliony kvůli tomu, že ušetříš za benzín, to je docela groteska :-))

Fantomas
1. října • 22:23

Jak vidím, tak jeden člověk by si asi ty 4 miliony připlatil. Může mi ta osoba onen příplatek nějak odůvodnit? V čem je to výhodné, nebo proč se to vyplatí?

Vasil Ujec
2. října • 10:44

Osobne bych chtel videt treba zavody na okruhu u techto aut.Vyrobce se nechlubi, jak dlouho by to vydrzelo v zavodnim nasazeni na plny vykon, mi to vychazi (pravda, je to "jenom" odborny odhad) na 5 minut, pokud se uplatni nejaky ekonomicky mod a maximalni rekuperace, tak mozna 11 minut.. vic ani tuk.
pokud se napriklad F1 ve Spa jedou 1.5 hodiny, z logiky veci by teda museli s elektrickym SLS prinejlepsim co 6 kol do boxu na dobiti baterek :-)) :-)) :-)) za cely zavod na 44 kol celkem 7krat..
To by byly panecku zavody. Asi by kazdy jezdec musel mit vice aut a presedat, na konci zavodu by to prvni jeste ani zdaleka nestacili v boxech dobit na plnou kapacitu.
Tak nejak vypadaji supersportovni elektromobily soucasnosti v praxi...Jedine prakticke uplatneni .. nejaky sejk si to koupi a da si to jako sve 158me auto do garaze a za zivot se s tim petkrat projede. Krome sberatelskych ucelu je to vicemene o nicem.

David Obdržálek
29. září • 15:23

10 míčů je masakr, ale souhlasím, že v této cenové relaci na ceně příliš nezáleží.S dojezdem je to horší. Netroufám si odhadnout, ale 500 km to určitě nebude. Dojezd benzinového SMS AMG také nebude žádný zázrak, ale se spotřebou (při běžné jízdě) kolem 15l / 100km s tím pracovat půjde. A hlavně, bezin stačí dolít a jedete dál, baterku je třeba pár hodin dobíjet...

Vasil Ujec
2. října • 10:29

udaj o maximalnim dojezdu je znamy, maximalne 150 km pri naprosto idealnich podminkach.

Vana666
29. září • 8:31

U elektromobilu je údaj o točivém momentu motoru celkem nicneříkající číslo. Mnohem důležitější je například kapacita akumulátoru nebo dojezd, ale o tom není v článku ani zmínka.

VyHuhuhu
29. září • 11:45

Naopak. Točivý moment je u elektromotorů na rozdíl od spalovacích motorů velmi vypovídající číslo, protože je více méně v celém používaném spektru otáček konstantní. U spalovacího motoru je nutné znát průběh točivého momentu (a tím pádem i výkonu), u elektromotoru je to obvykle triviální lineární křivka.
To, že jsou dnešní elektromobily limitované akumulátory, je samozřejmě pravda.

Vana666
29. září • 16:23

Ale kdepak, to se hodně mýlíš, točivý moment u elektromobilů není v celém rozsahu otáček vůbec lineární. Moment je obvykle konstantní z nuly do cca třetiny až poloviny otáček a pak výrazně klesá. Kdyby byl konstatní v celém rozsahu otáček, znamenalo by to že ve střední rychlosti a tedy v polovičních otáčkách by měl jen polovinu max.výkonu a tím pádem i mizernou dynamiku. Něco si o tom přečti.

Doporučujeme

Články odjinud