Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

Značka Mercedes-Benz vystavuje své supersportovní kupé SLS AMG Coupe Electric Drive. S výkonem 750 koní jde o nejvýkonnější automobil, jaký kdy brány divize AMG opustil.

O tom, že ve Stuttgartu počítají s elektromobilem odvozeným ze sportovního modelu SLS AMG, jsme byli ujištění prakticky ve chvíli premiéry výchozího modelu. Produkční provedení typu Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive se však představilo až o tři roky později a svoji premiéru slaví na probíhajícím autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový SLS AMG Coupe Electric Drive září potutelně modrým leskem...

Oproti prvotním informacím oddělení AMG, jež mělo pod palcem také vývoj celého modelu SLS AMG, výkonové parametry ještě poněkud nabyly. Připomeňme, že o pohon vozu SLS AMG Coupe Electric Drive se stará čtveřice elektromotorů, jež jsou umístěny v blízkosti každého z kol a společně vykazují výkon 750 koní (552 kW) a točivý moment rovných 1 000 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Každé kolo má vlastní elektromotor

Podle výrobce vůz SLS AMG Coupe Electric Drive zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti (nakonec bohužel omezené na) 250 km/h. Tento impozantní automobil disponuje také impozantní cenou. Ta byla v přepočtu stanovena na částku 10,4 mil. Kč, což je takřka dvakrát tolik co u standardního modelu SLS AMG Coupe…

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků