Mercedes-Benz SLS AMG: další snímky interiéru, nové informace

Inženýři Mercedesu jsou v otázce vývoje typu SLS AMG neobvykle sdílní a s dalšími snímky interiéru zveřejnili i trochu nových informací.

Dosud se nám pochlubili nejen řadou nákresů, ale veřejnost nechali nahlédnout na svá rýsovací prkna také ředstavením série obrázků z jízdních zkoušek prototypů. Tyto snímky, které jen na první pohled vypadají jako špionážní, jsme vám s patřičným komentářem nabídli na tomto místě. Připomeňme, že nový vůz ponese název SLS AMG, je celý vyvíjen u společnosti AMG, naváže na odkaz jedinečného typu SL „Gullwing“ z padesátých let a ve výrobním programu nahradí model SLR. Jeho karosérie spočine na zcela novém prostorovém rámu z hliníku a bude disponovat nejen vzhůru výklopnými dveřmi, ale především takřka rovnoměrným rozložením hmotnosti mezi nápravy v poměru 48:52 ve prospěch zádi.

O pohon se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní. Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun točivého momentu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řdiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se starají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové obrázky z interiéru představují typický volant Mercedes-Benz a netypickou palubní desku se stříbřitě laděnými ovladači, odkazujícími na předchozí supervůz SLR. Za pozornost stojí výdechy ventilace, jež připomínají řešení používané u Mercedesů ze sedmdesátých let. Ovládání systému Comand přitom odpovídá řešení aplikovanému u ostatních dnešních vozů značky. Všude okolo řidiče a jeho jediného spolujezdce nalezneme jen ty nejkvalitnější materiály včetně kůže Nappa či leštěné nerezové oceli. Příplatkové karbonové obklady pak vozu dodají na individuálním vzezření, jemuž bude model SLS AMG vzhledem k výrobním počtům a pořizovací ceně předurčen. Cena se bude pohybovat nad hranicí 300 000 dolarů, počítá se přitom s výrobou tří až pěti tisícovek vozů ročně. Díky své jedinečné konstrukci a povaze přitom na trhu půjde jistě o zajímavou alternativu třeba pro zákazníky, kteří se zatím nemohou rozhodnout mezi Gallardem a F430. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků