Mercedes-Benz SLR Stirling Moss: jen pro 75 vyvolených

V autosalonu na pražském Chodově je na pár dní vystavený jeden z nejúžasnějších vozů posledních let, supersport SLR Stirling Moss.
Seznam kapitol
  1. S větrem ve vlasech; Očištěné až na dřeň
  2. Temperament je mu vlastní; A Star was Born; A proč jméno Moss?

Je očividné, že české zastoupení značky Mercedes naděluje opožděné vánoční dárky. Minulý týden jsme vám představili obrněný Pullman, který přivezli na několik dní do Prahy, a už je tu další lákadlo. Supersport z říše snů. Klenot jen pro vyvolené...

První, co mne na automobilu, který se hlásil k odkazu velkého závodníka minulosti Stirlinga Mosse, zaujalo, byla jeho velikost. Na fotografiích vypadal menší, mnohem menší. Bylo očividné, že klamal proporcemi, tvary.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
SLR Stirling Moss má výrazně šípovitou příď, která však působí velmi subtilně. Následuje dlouhatánská kapota a svalnatá záď.

SLR Stirling Moss nemá žádná okna, s trochou nadsázky lze říci, že exteriér přechází plynule do interiéru.

Bohužel jsem neměl šanci se svézt, ale musí to být něco. Řidič a spolujezdec nejsou ničím omezeni – ani střechou, ani bočními skly, ani čelním sklem. Mohou si tedy užívat vzrušení z vysoké rychlosti se všemi znaky speedsteru.

Klepněte pro větší obrázek
S větrem ve vlasech...

Před větrem je chrání pouze dva miniaturní štítky, vysoké několik centimetrů. Dva „hrby“ integrované do karoserie pak slouží jako ochranné oblouky pro případ převrácení.

Celá karoserie supersportu SLR Stirling Moss byla vyrobena z lehkého kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. I na těch sebemenších detailech je znát, že designéři si byli při návrhu karoserie modelu vědomi toho, že tvarují automobil, který měl dosahovat nejvyšší rychlosti 350 km/h.

Protože boční prahy umístili velmi vysoko, zvolili variantu s křídlovými dveřmi, které se otvírají směrem dopředu.

Očištěné až na dřeň

Zcela podle vzoru modelu 300 SLR má tento „stříbrný šíp“ velmi kvalitní, avšak zároveň také puristickou výbavu. Je to znát i v interiéru. V kterékoli fabii či riu máte dvacetkrát více tlačítek.

Klepněte pro větší obrázek
Rčení méně je více, zde sedí.

Tady se vše omezuje jen na nejdůležitější. Vzájemně se prolínající plochy na přístrojové desce a ve výplních dveří pak vytvářejí napjatou atmosféru. A ze všeho vyzařuje neuvěřitelný perfekcionismus.

Nechybí ani pomyslná třešnička na dortu. Do hliníkové desky zakrývající plochu kolem řadicí páky je vyrytý podpis Stirlinga Mosse.

Na Chodově byl na místě spolujezdce kryt z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jinak celý vůz lze uzavřít dvěma takovými kryty – ty jsou uloženy v zavazadlovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázek
SLR Stirling Moss působí s oběma kryty a uzavřenými dveřmi jako socha.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. S větrem ve vlasech; Očištěné až na dřeň
  2. Temperament je mu vlastní; A Star was Born; A proč jméno Moss?
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků