Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

7 komentářů

Tom
19. července • 7:12

Mnohem vetsi prusvih je ze EU slibuje, ze tady taky zustane na vzdycky :-\.

josehko
17. července • 23:13

Budúcnosť je elektrika...
Práve dnes som čítal článok, že v Nemecku je teraz elektrina veľmi lacná a vo veľkom ju vyváža - práve kvôli množstvu obnoviteľných zdrojov, ktoré Nemci postavili...
Keď sa mení doba, vždy je veľa ľudí (možno väčšina), ktorá smúti za starým svetom. Keď pred 100 rokmi nastupovali autá, ľudia smútili za kočiarmi a drožkami ťahanými koňmi. Teraz je to to isté s benzínovými a naftovými autami...
Z dlhodobého hľadiska nevidím veľké výhody klasických motorov,naopak tu vidím obrovské možnosti elektromobilov. Úplne ma fascinuje myšlienka, že ľudia by si "šťavu" do svojich áut mohli vyrábať a tankovať doma - napr. pomocou solárnych článkov na streche svojho domu, garáže, ale aj auta...
Často sa Nemecku (aj na tomto diskusnom fóre) ľudia smejú, akí sú to len hlupáci, že investujú do obnoviteľných zdrojov. Už to ale začína prinášať prvé výsledky - a bude to len stále lepšie - pre Nemcov. Zase nám utečú o poriadny kus...

Tycoon
19. července • 8:24

:-D
Ano, tzv. silová elektřina je v Německu velmi levná, občas se na burzách prodává i za zápornou cenu.
Ale když se k tomu přičtou poplatky za obnovitelné zdroje, za distribuci, za systémové služby a daně, tak ve výsledku platí německý spotřebitel za elektřinu v průměru kolem 6,5 Kč za kWh (více už platí v Evropě jenom Dánové). Když vezmu, že spotřeba e-Golfu je cca 16kWh/100km, tak náklady na "palivo" vycházejí více než 1 Kč/km, což je na úrovni aut na CNG a jen o něco méně, než u aut na LPG.
Ano, většina lidí se v tomto Němcům směje. Vysoké ceny, nestabilita sítě, rozpad domácích energetických gigantů RWE a EON.
A to nezapomeňte, že i Vy ze své kapsy platíte německý obnovitelný sen, protože naše přenosová soustava je trvale zatěžovány nestabilitou německé sítě, což stojí správce naší přenosové soustavy stovky milionů korun ročně a trvalé řešení si vyžádá investici do transformátorů 2,5 mld. Kč v oblasti Krušných hor (na německé mnohem více, protože nestabilitu už nebudou moci řešit na úkor nás a Polska, které taky staví u hranic transformátory).

josehko
17. července • 23:05

Najviac som zvedavý na osemvalec pri elektromobiloch od Mercedesu... :-D

Jan
17. července • 11:23

Mozu chciet, co chcu ...slavna EU im coskoro urobi skrz cez rozpocet, ked ich im vsetko zakaze

Lojzo
17. července • 10:56

Smutne. Cca 20 najvacsich lode sveta produkuje tolko svinstva ako vsetky auta na svete a EU riesit taketo picoviny. To CO2 co je v zemi v podobe fosili sa aj tak vsetko dostane do vzduchu, len by to bolo takto rychlejsie a intenzivnejsie a potom by uz bol klud. Tato byrokracia EU je postavena na hlavu. Trojlitrovy osemvalec ? to bude co za sracku. Najebu tam 20 turb a hor sa na cesty 3-[ chore.. naozaj

Kankunen
19. července • 8:52

To by ty lode musely horet.

Doporučujeme

Články odjinud