Mercedes-Benz slibuje, že u něj bude osmiválcový motor vždycky

Doba nepřeje velkým motorům. Nejen, že se ve velkém snižují zdvihové objemy, ale snižuje se i počet válců. Mercedes-Benz přesto tvrdí, že své zákazníky o tradiční osmiválec neochudí a že bude v nabídce napořád, i když značně pozměněný.

Do hry začnou stále častěji vstupovat hybridní systémy, vypínání válců a samozřejmě se bude postupně snižovat zdvihový objem, řekl pro magazín Motoring šéf vývoje motorů Mercedesu Thomas Weber.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Mercedes-Benz

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Velké motory jsou totiž v ohrožení kvůli chystaným regulacím, které mají snížit průměrné emise výrobců na 95 g/km CO2. Dnes takových emisí dosahují pouze ty nejmenší spalovací motory, pokud se nejedná o hybrid ale o tradiční pohon.

Podle šéfa vývoje Mercedesu by jednou cestou k záchraně velkých motorů (a hlavně osmiválců) mohl být systém podobný tomu v současné F1. Snižování objemu ale nejde provádět do nekonečna, protože i osmiválec má svůj přirozený limit, pod kterým už nedává smysl.

Testy | SUV | Luxusní auta | Land Rover

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Pokud zůstaneme u Mercedesu a divize AMG, ten se dostal s objemem posledního atmosférického osmiválce na 6,2 litru. Tento motor byl pak nahrazen přeplňovanou jednotkou o objemu 5,5 litru a následně byl objem snížen na rovné čtyři litry. Snížení objemu někam pod tři litry už u osmiválce příliš smyslu nedává.

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků