Představujeme novou generaci špičkového provedení řady SL. Nese označení Mercedes-Benz SL65 AMG a, světe div se, vrací se k dvanáctiválci!
Ještě před několika týdny se obecně mělo zato, že dvanáctiválce Mercedes-Benz definitivně končí kvůli řadě důvodů, především pak těm emisním. Na právě ukončeném autosalonu v Ženevě se představila nová generace osmiválce 5,5 l s dvojitým přeplňováním a staronovým označením Mercedes-Benz SL63 AMG o výkonu 537 koní (395 kW), resp. 564 koní (415 kW) s příplatkovým paketem AMG Performance, nyní je zde ale skutečný král králů.
Mercedes-Benz SL65 AMG: nová vlajková loď řady SL
Jmenuje se Mercedes-Benz SL65 AMG a pod jeho kapotu se vrací plnohodnotné, dvanáctiválcové srdce. Jde o jednotku V12 s objemem 6,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, která byla vyšlechtěna z agregátu, jenž byl stažen z nabídky v půli loňského roku.
SL65 AMG vrací do života vloni dočasně vyřazený dvanáctiválec
Nová jsou turbodmychadla, sání i výfukový trakt. Ve své nejnovější podobě tento motor dosahuje působivého výkonu 630 koní (463 kW) při 4 800 až 5 400 ot./min. a točivého momentu rovných 1 000 Nm v rozmezí od 2 300 do 4 300 ot./min. A to je o 26 koní (19 kW) více než dosud, přičemž špička točivého momentu byla zachována na stejné hodnotě.
Na modernizovaný motor navazuje sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC s automatizovaným řazením, jež točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Nabízí čtveřici volitelných provozních režimů C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual).
Nový Mercedes vypadá dobře ze všech pohledů a se střechou nahoře i dole
Stejně jako ostatní zástupci nové generace Mercedes-Benz SL využívá i špičková verze SL65 AMG nové struktury samonosné karoserie vyrobené z hliníkových slitin. S pohotovostní hmotností 1 950 kg novinka rozhodně není žádným kolibříkem, přesto jde o 170 kg nižší hodnotu než u předchozí generace.
Mercedes-Benz SL65 AMG podle tvrzení výrobce zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,0 s a hranice 200 km/h padne již 11,8 s po startu, což je mimochodem o bezmála 0,5 s horší výsledek než u nepoměrně menšího, slabšího a levnějšího BMW 1 M Coupe s lehkým laděním Hartge. Rozhodně nejde o srovnatelný vůz, ale znovu to dokazuje především zcela zásadní vliv hmotnosti na jízdní výkony.
Jak už to u podobných vozů bývá, interiér stuttgartské novinky je i přes výkon motoru spíše komfortní než sportovní
Novinka se bude vyznačovat také dále upraveným podvozkem s posílenou brzdovou soustavou využívající šestipístkových pevných třmenů vpředu a jednopístkových třmenů plovoucích vzadu. Vyvážený poměr mezi bezpečností provozu a potěšení z jízdy (jestli lze vůbec o něčem takovém v případě tohoto bumbrlíčka hovořit…) má zajistit nově odladěná stabilizace ESP regulovatelná ve třech stupních.
Dveře jsou otevřeny, stačí jen zaplatit takřka 6 mil. Kč a nastoupit...
Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba paliva v kombinovaném provozu údajně činí 11,6 l/100 km. Zvenčí si na voze všimneme kromě hrdých nápisů V12 Biturbo na předních blatnících také devatenáctipalcových litých ráfků obouvajících pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.
V Německu byla cena nového modelu Mercedes-Benz SL65 AMG stanovena v přepočtu na bezmála 5,8 mil. Kč.