Mercedes-Benz SL65 AMG: dvanáctiválec se vrátil!

Představujeme novou generaci špičkového provedení řady SL. Nese označení Mercedes-Benz SL65 AMG a, světe div se, vrací se k dvanáctiválci!

Ještě před několika týdny se obecně mělo zato, že dvanáctiválce Mercedes-Benz definitivně končí kvůli řadě důvodů, především pak těm emisním. Na právě ukončeném autosalonu v Ženevě se představila nová generace osmiválce 5,5 l s dvojitým přeplňováním a staronovým označením Mercedes-Benz SL63 AMG o výkonu 537 koní (395 kW), resp. 564 koní (415 kW) s příplatkovým paketem AMG Performance, nyní je zde ale skutečný král králů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL65 AMG: nová vlajková loď řady SL

Jmenuje se Mercedes-Benz SL65 AMG a pod jeho kapotu se vrací plnohodnotné, dvanáctiválcové srdce. Jde o jednotku V12 s objemem 6,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, která byla vyšlechtěna z agregátu, jenž byl stažen z nabídky v půli loňského roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
SL65 AMG vrací do života vloni dočasně vyřazený dvanáctiválec
 

Nová jsou turbodmychadla, sání i výfukový trakt. Ve své nejnovější podobě tento motor dosahuje působivého výkonu 630 koní (463 kW) při 4 800 až 5 400 ot./min. a točivého momentu rovných 1 000 Nm v rozmezí od 2 300 do 4 300 ot./min. A to je o 26 koní (19 kW) více než dosud, přičemž špička točivého momentu byla zachována na stejné hodnotě.

Sportovní auta | Ženeva 2013 | Kabriolety | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes SL 63 AMG: internetová premiéra ještě před Ženevou

Na modernizovaný motor navazuje sedmistupňová převodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC s automatizovaným řazením, jež točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Nabízí čtveřici volitelných provozních režimů C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes vypadá dobře ze všech pohledů a se střechou nahoře i dole

Stejně jako ostatní zástupci nové generace Mercedes-Benz SL využívá i špičková verze SL65 AMG nové struktury samonosné karoserie vyrobené z hliníkových slitin. S pohotovostní hmotností 1 950 kg novinka rozhodně není žádným kolibříkem, přesto jde o 170 kg nižší hodnotu než u předchozí generace.

Mercedes-Benz

Mercedes SL 65 AMG Black Series: černý ďábel

Mercedes-Benz SL65 AMG podle tvrzení výrobce zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,0 s a hranice 200 km/h padne již 11,8 s po startu, což je mimochodem o bezmála 0,5 s horší výsledek než u nepoměrně menšího, slabšího a levnějšího BMW 1 M Coupe s lehkým laděním Hartge. Rozhodně nejde o srovnatelný vůz, ale znovu to dokazuje především zcela zásadní vliv hmotnosti na jízdní výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak už to u podobných vozů bývá, interiér stuttgartské novinky je i přes výkon motoru spíše komfortní než sportovní

Novinka se bude vyznačovat také dále upraveným podvozkem s posílenou brzdovou soustavou využívající šestipístkových pevných třmenů vpředu a jednopístkových třmenů plovoucích vzadu. Vyvážený poměr mezi bezpečností provozu a potěšení z jízdy (jestli lze vůbec o něčem takovém v případě tohoto bumbrlíčka hovořit…) má zajistit nově odladěná stabilizace ESP regulovatelná ve třech stupních.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dveře jsou otevřeny, stačí jen zaplatit takřka 6 mil. Kč a nastoupit...

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba paliva v kombinovaném provozu údajně činí 11,6 l/100 km. Zvenčí si na voze všimneme kromě hrdých nápisů V12 Biturbo na předních blatnících také devatenáctipalcových litých ráfků obouvajících pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

V Německu byla cena nového modelu Mercedes-Benz SL65 AMG stanovena v přepočtu na bezmála 5,8 mil. Kč.
 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků