Mercedes-Benz S70 Lorinser: nejsilnější svého druhu

Dostihy pokračují: pánové z Lorinseru nyní oznámili, že postavili nejvýkonnější Mercedes-Benz S-Class, jaký kdy spatřil světlo světa. Dosud tento neoficiální titul patřil stavbě Brabus 800i, který novinka překonává jen o 5 koní.
Seznam kapitol
  1. Lorinser S70 6.0
  2. Fotogalerie

Reprezentační sedan Mercedes-Benz S-Class rozhodně nepatří k těm vozům, od nichž bychom očekávali rekordy co do výkonu motoru a rychlosti. Jejich cílem je hýčkat svoji posádku v maximální míře luxusu a i na delších tratích, nicméně čas od času se setkáme s pokusem propojit požadavky opulentního komfortu s extrémními jízdními výkony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lorinser S70 6.0 V12 Bi-Turboˇbudí respekt již od pohledu

V tomto snažení obzvláště vyniká úpravce vozů Mercedes-Benz Brabus, který předloni na základě aktuální generace modelu S-Class představil přestavbu Brabus SV12R Biturbo 800 a před rokem pak také odvozený „superkancl“ Brabus 800 iBusiness. Oba modely využívají stejný motor v podobě přeplňovaného dvanáctiválce s objemem zvýšeným z 5,5 na 6,3 l, výkonem rovných 800 koní (588 kW) a točivým momentem 1 100 Nm.

Tuning | Mercedes-Benz | Sedany

Brabus SV12 R Biturbo 800: nejrychlejší sedan?

Pozadu však nechce zůstat ani ladičská společnost Lorinser, jež v porovnání s Brabusem sice není tak produktivní, ale ani její konstruktéři se „toho nebojí“. Stačí si vzpomenout třeba na přestavby Mercedes-Benz S500, o více než metr prodloužený sedan Mercedes-Benz E-Class, ale také na malý (ale divoký) Smart Lorisner ForTwo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes S600 prošel u Lorinseru důkladnou přestavbou

Nyní ale Lorinser přijíždí se zcela novou S-Class, jež svým výkonem podle všeho překonává i výše zmíněný extrémní projekt Brabus 800. Plné jméno tohoto vozu zní Lorinser S70 6.0 V12 Bi-Turbo, takže je celkem jasné, co lze očekávat pod kapotou. Ano, skrývá se tam vidlicový dvanáctiválec M275 s objemem rovných šesti litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Srdcem modifikací je motor posílený na 805 koní

U Lorinseru prošel tento agregát sérií modifikací, mezi které patří hlavně větší turbodmychadla, upravené sací a výfukové trakty, nové vačkové hřídele a pochopitelně také nová řídicí jednotka. Díky tomu motor dosahuje výkonu 805 koní (592 kW) a točivého momentu 1 270 Nm, což je o 5 koní, resp. 170 Nm více než u Brabusu. A to z objemu o 0,3 l nižšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je přečalouněn, jinak zde zůstalo prakticky vše při starém

Lorinser S70 6.0 V12 Bi-Turbo může mít dle přání zákazníka nejvyšší rychlost omezenu na 300, nebo 330 km/h. Zvenčí si na voze všimneme poměrně rozsáhlé sady aerodynamických úprav obsahující ventilované přední blatníky, nárazníky a opticky navazující prahové obklady. Zádi pak dominují difuzor a decentní spoiler nad zadním oknem. Za pozornost ještě stojí dvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky Yokohama Advan Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nápisy a emblémy Lorinser najdeme po celém interiéru

V interiéru se toho mnoho nezměnilo, ale úpravy zahrnují čalounění sedadel perforovanou kůží Nappa, leskle černě lakované obklady, upravený přístrojový štít nebo emblémy Lorinseru vtištěné do hlavových opěrek a volantu.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lorinser S70 6.0
  2. Fotogalerie
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků