Mercedes-Benz S65 AMG: vrchol nové třídy S oficiálně

Mercedes-Benz završil modernizaci svých velkých řad představením prestižních sedanů S63 a S65 s obligátním přívlastkem AMG.

Novinky s úctyhodnou formulí AMG ve jméně vychází z právě faceliftované řady sedanů S, kterou vám představujeme na níže přiložených snímcích. Oba modely nabízí komfort jízdy luxusní limuzíny, jízdní výkony supersportovního vozu a sebevědomý vzhled, jemuž odolají snad jen lidé s vadou zraku. Také tyto prestižní verze podstoupily dílčí modernizaci ve všech ohledech. Na vozech S63 a S65 AMG najdeme širokou paletu světelných zdrojů v podobě soustav LED, z nichž jsou složeny mlhovky, zadní světlomety i světla pro denní svícení, jež svoji intenzitu regulují podle síly slunečního svitu. Uvnitř najdeme obvyklou škálu pravého dřeva, kvalitních plastů a kožených obkladů, to vše v decentních a promyšlených barevných kombinacích.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po odklopení kapot obou modelů se nám naskytne podobný pohled jako majitelům vozů z dosavadní generace před faceliftem, a pravdou je, že pohonné jednotky doznaly jen velmi drobných změn. S63 AMG, slabší z obou vozů, bude poháněn vidlicovým osmiválcem s objemem 6,2 l, jenž je naladěn na výkon 518 koní. Dvanáctiválec verze S65 pak z objemu „jen“ rovných šesti litrů nabídne výkon 604 koní a točivý moment přesně 1 000 Nm. Proto nepřekvapí, že se typ S65 AMG bude muset spokojit s bytelnou pětistupňovou rychlostní skříní, zatímco Mercedes-Benz S63 AMG disponuje sedistupňovou, rovněž automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Taktéž jízdní výkony zůstaly beze změn. S63 tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a S65 již za 4,4 s, přičemž nejvyšší rychlost je samozřejmě omezena na obligátních 250 km/h. Drobné úpravy na pohonné jednotce a celém voze však přinesly snížení emisí a spotřeby paliva v kombinovaném režimu o zanedbatelná a jen ztěží zaznamenatelná 3 %. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S65 AMG
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S Class 2010 
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 14 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků