Mercedes-Benz: S63 AMG s novým motorem

Mercedes-Benz představuje model S63 AMG osazený zcela novým osmiválcem. Už nemá 6 litrů, ale jen 5,5 a dvojité přeplňování.

Mimořádně úspěšný, dnes až legendární atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,3 l v uplynulých letech poháněl celou řadu prestižních vozů značky Mercedes-Benz, ale doba pokročila a je čas ke střídání.

Na jeho místo nyní nastupuje zcela nová jendotka s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, jež je výkonnější, ale pochopitelně především podstatně papírově hospodárnější, údajně až o 25 % v porovonání se stávající verzí S63 AMG. Kombinována bude s novou sedmistupňovou převodovkou SpeedShift MCT.

První aplikací tohoto pohonného ústrojí se stává sedan S63 AMG, pravděpodobně bychom jej čekali spíše pod kapotou vyloženě sportovního dvoudvéřového stroje, ale novinka má být poctou modelu 300 SEL 6.8 AMG z roku 1971.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento osmiválec s přímým vstřikováním benzínu bude dostupný ve dvojím výkonovém odladění. Slabší provedení má dávat 544 koní (400 kW) a točivý moment 800 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 500 ot./min., zatímco to výkonnější se pochlubí hodnotami 571 koní (420 kW) a 900 Nm od 2 500 do 3 750 ot./min. Dosavadní Mercedes-Benz S63 AMG s atmosféricky plněným osmiválcem přitom dosahoval výkonu 525 koní a točivého momentu 630 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz s nostalgickým označením S63 AMG a novým motorem je kromě zmíněné převodovky SpeedShift MCT doplněn soustavou Start-Stop, jež napomůže tomu, že nový vůz bude dosahovat průměrné papírové spotřeby paliva v kombinovaném cyklu 10,5 l/100 km (dosavadní provedení S63 AMG přitom vykazovalo hodnotu 14,4 l/100 km), v reálu ale u takového vozu bude leda na obtíž. Podobně markantně klesly též papírové emise CO2, jejichž průměrná hodnota 246 g/km znamená snížení o 28,5 %. Otázkou ovšem zůstává, jak velká bude spotřeba a tedy i emise CO2 turbomotoru při očekávatelné vyšší zátěži - bylo by velkým překvapením, pakliže by nebyly alespoň o 28,5 % vyšší než dosud....

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový sedan, jenž svými rozměry budí respekt, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Příplatek za sadu AMG Performance uživateli přinese snížení doby potřebné k akceleraci na 4,4 s a posunutí omezovače rychlosti až na 300 km/h. Jen pro porovnání, stávající S63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s, zatímco nejsilnější verze S65 AMG poháněná šestilitrovým dvanáctiválcem s dvojitým přeplňováním, výkonem 612 koní (448 kW) a točivým momentem 1 000 Nm dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,4 s.

Nový osmiválec 5,5 l AMG oslaví premiéru v pospaném voze S63 AMG koncem letošního roku a další jím osazené modely mají záhy následovat. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG 2011
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků