Mercedes-Benz S63 a S65 AMG ve všech detailech

Nabízí komfort limuzíny, výkony supersportu a nepřehlédnutelný vzhled. Přesně taková jsou dvojčata S63 a S65 AMG od Mercedesu.

O obou novinkách Mercedesu z divize AMG jsme vás předběžně informovali již na tomto místě, nyní vám můžeme oba vozy představit ve všech podrobnostech.

Oba modely mají zaděláno na úspěch mezi specifickou klientelou, na appealu mu nyní přidávají decentní změny. Zvenčí se oba nové modely vyznačují sadami LED, z nichž sestávají nejen zadní sdružené světlomety, ale také přední mlhovky a výkonná světla pro denní svícení, jež jsou oproti novému modelu řady E rovná. Uvnitř očekávejte decentní barevné kombinace a typickou sestavu luxusních materiálů. Ty sestávají zejména z pravého dřeva, kůže a kvalitních plastů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG

Zásadní rozdíly najdeme pod kapotami obou modelů. „Slabší“ provedení S63 AMG disponuje osmiválcem s objemem 6,2 l, jenž dává nejvyšší výkon 518 koní (386 kW) a točivý moment u něj vrcholí hodnotou 630 Nm. Pro milovníky pravých plnokrevníků je připraven model S65, jenž pod svojí robustní kapotou hostí vidlicový dvanáctiválec. Ačkoli má zdvihový objem „pouhých“ 6,0 l, ohromí nejen svým výkonem 604 koní (450 kW), ale především točivým momentem rovných 1 000 Nm. Oba typy mají poháněna kola zadní nápravy, Mercedes S63 je osazen sedmistupňovou převodovkou, zatímco dvanáctiválec se vzhledem ke svému enromnímu „krouťáku“ musí spokojit s konvenčním pětistupňovým automatickým ústrojím.

Mercedes-Benz S63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a jeho výkonnější parťák tento sprint absolvuje o 0,2 s dříve, maximální rychlost sourozenců je elektronicky omezena na 250 km/h. V porovnání s dosavadními verzemi se výkonové parametry obou jednotek nezměnily, úpravy však údajně přinášejí snížení spotřeby a emisí o 3 %. Což ovšem zhýralý zájemce o tyto vozy zřejmě až tak úplně nedocení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S65 AMG

Na první pohled jsou oba popisované modely velmi podobné, možná postřehnete alespoň rozdíly v použitých litých ráfcích AMG. Typ S63 disponuje vícepaprskovým vzhledem a průměrem 19 a S65 má kola s pěti zdvojenými paprsky a průměrem 20 palců. Nově se v těchto modelech objevují například stabilizace následků bočního větru, aktivní řízení nebo adaptivní brzdový systém.

Mercedes S63 startuje s cenou 115 700 Euro, za prodloužený rozvor se připlácí 6 000 Euro. A dvanáctiválec? Ten můžete mít za 185 900 Euro.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků