Mercedes-Benz S63 a S65 AMG ve všech detailech

Nabízí komfort limuzíny, výkony supersportu a nepřehlédnutelný vzhled. Přesně taková jsou dvojčata S63 a S65 AMG od Mercedesu.

O obou novinkách Mercedesu z divize AMG jsme vás předběžně informovali již na tomto místě, nyní vám můžeme oba vozy představit ve všech podrobnostech.

Oba modely mají zaděláno na úspěch mezi specifickou klientelou, na appealu mu nyní přidávají decentní změny. Zvenčí se oba nové modely vyznačují sadami LED, z nichž sestávají nejen zadní sdružené světlomety, ale také přední mlhovky a výkonná světla pro denní svícení, jež jsou oproti novému modelu řady E rovná. Uvnitř očekávejte decentní barevné kombinace a typickou sestavu luxusních materiálů. Ty sestávají zejména z pravého dřeva, kůže a kvalitních plastů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG

Zásadní rozdíly najdeme pod kapotami obou modelů. „Slabší“ provedení S63 AMG disponuje osmiválcem s objemem 6,2 l, jenž dává nejvyšší výkon 518 koní (386 kW) a točivý moment u něj vrcholí hodnotou 630 Nm. Pro milovníky pravých plnokrevníků je připraven model S65, jenž pod svojí robustní kapotou hostí vidlicový dvanáctiválec. Ačkoli má zdvihový objem „pouhých“ 6,0 l, ohromí nejen svým výkonem 604 koní (450 kW), ale především točivým momentem rovných 1 000 Nm. Oba typy mají poháněna kola zadní nápravy, Mercedes S63 je osazen sedmistupňovou převodovkou, zatímco dvanáctiválec se vzhledem ke svému enromnímu „krouťáku“ musí spokojit s konvenčním pětistupňovým automatickým ústrojím.

Mercedes-Benz S63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a jeho výkonnější parťák tento sprint absolvuje o 0,2 s dříve, maximální rychlost sourozenců je elektronicky omezena na 250 km/h. V porovnání s dosavadními verzemi se výkonové parametry obou jednotek nezměnily, úpravy však údajně přinášejí snížení spotřeby a emisí o 3 %. Což ovšem zhýralý zájemce o tyto vozy zřejmě až tak úplně nedocení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz S65 AMG

Na první pohled jsou oba popisované modely velmi podobné, možná postřehnete alespoň rozdíly v použitých litých ráfcích AMG. Typ S63 disponuje vícepaprskovým vzhledem a průměrem 19 a S65 má kola s pěti zdvojenými paprsky a průměrem 20 palců. Nově se v těchto modelech objevují například stabilizace následků bočního větru, aktivní řízení nebo adaptivní brzdový systém.

Mercedes S63 startuje s cenou 115 700 Euro, za prodloužený rozvor se připlácí 6 000 Euro. A dvanáctiválec? Ten můžete mít za 185 900 Euro.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků