Mercedes-Benz S500 Hybrid: 3,2 l/100 km

Mercedes ve Frankfurtu vystavil i svůj hybrid na bázi velkého sedanu S. Jde zatím o studii, ale k výrobě nemá nikterak daleko.

V rámci programu BlueEfficiency představuje Mercedes-Benz studii rychlého sedanu s nízkou spotřebou benzínu a názvem Vision S500 Plug-in Hybrid.

Základem pohonné soustavy vozu jsou zážehový vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l a pokrokové li-ionové akumulátory s kapacitou více než 10 kWh. Vestavěný elektromotor má výkon 60 koní (44 kW) a velký sedan S500 je s ním schopen na čistě elektrický pohon ujet vzdálenost 30 km. Když zásoba energie v bateriích začne klesat, hybridní modul nastartuje spalovací agregát. Detaily zatím neznáme, ale výrobce slibuje akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h, čili hodnoty plně srovnatelné s čistě benzínovým, sériovým provedením S500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes dále uvádí, že tento prototyp dosahuje kombinované průměrné spotřeby jen 3,2 l/100 km a spokojí se s produkcí CO2 o hmotnosti 74 g/km jízdy. A tyto hodnoty s přehledem překonávají i glorifikovaný vůz Fisker Karma, jenž se vyznačuje parametry 3,5 l/100 km, resp. 83 g/km.

Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf značky Mercedes-Benz, o novince tvrdí: „Vision S500 Hybrid je milníkem na naší cestě k automobilům s nulovými emisemi (ano, teď již stačí jen dořešit „detail“, a sice jak generátor ekologicky roztáčet, pozn. red.). Je to luxusní a bezpečný sedan S, jenž poskytuje skvělé jízdní výkony, ale zároveň spotřebuje méně paliva než současné kompakty (ale i současné „ekologické“ hybridy, pozn. red.). To vše dohromady ukazuje, že naše prestižní modely dokáží kombinovat vášeň pro jízdu s odpovědností k životnímu prostředí.“ Zetche zároveň připouští, že použitá technologie není ještě zralá pro běžnou výrobu, ale Dr. Thomas Weber, zodpovědný v Sindelfingenu za vývoj, dodává, že se s ní setkáme pravděpodobně již v další generaci sériové řady S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor je podobný tomu, s nímž jsme se již setkali v provedení S400 Hybrid, ale je takřka trojnásobně výkonný. Díky jeho kompaktním rozměrům se jej podařilo bez potíží vestavět přímo do náběhu sedmistupňové automatické převodovky 7G-tronic, takže kvůli němu nebylo třeba nijak omezovat prostor pro posádku. Dosti rozměrný akumulátor však nalezl své místo v přední části zavazadelníku, čímž sice snižuje jeho objem, ale přispívá k optimálnímu rozložení hotnosti mezi nápravy, objem palivové nádrže navíc zůstal zachován. V případě již zmíněného typu S400 Hybrid se konstruktérům podařilo akumulátor o rozměrech srovnatelných s běžnou autobaterií vměstnat do motorového prostoru, je však třeba dodat, že akumulátor Visionu S500 dosahuje více než desetinásobné kapacity.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků