Mercedes-Benz S500 Hybrid: 3,2 l/100 km

Mercedes ve Frankfurtu vystavil i svůj hybrid na bázi velkého sedanu S. Jde zatím o studii, ale k výrobě nemá nikterak daleko.

V rámci programu BlueEfficiency představuje Mercedes-Benz studii rychlého sedanu s nízkou spotřebou benzínu a názvem Vision S500 Plug-in Hybrid.

Základem pohonné soustavy vozu jsou zážehový vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l a pokrokové li-ionové akumulátory s kapacitou více než 10 kWh. Vestavěný elektromotor má výkon 60 koní (44 kW) a velký sedan S500 je s ním schopen na čistě elektrický pohon ujet vzdálenost 30 km. Když zásoba energie v bateriích začne klesat, hybridní modul nastartuje spalovací agregát. Detaily zatím neznáme, ale výrobce slibuje akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h, čili hodnoty plně srovnatelné s čistě benzínovým, sériovým provedením S500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes dále uvádí, že tento prototyp dosahuje kombinované průměrné spotřeby jen 3,2 l/100 km a spokojí se s produkcí CO2 o hmotnosti 74 g/km jízdy. A tyto hodnoty s přehledem překonávají i glorifikovaný vůz Fisker Karma, jenž se vyznačuje parametry 3,5 l/100 km, resp. 83 g/km.

Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf značky Mercedes-Benz, o novince tvrdí: „Vision S500 Hybrid je milníkem na naší cestě k automobilům s nulovými emisemi (ano, teď již stačí jen dořešit „detail“, a sice jak generátor ekologicky roztáčet, pozn. red.). Je to luxusní a bezpečný sedan S, jenž poskytuje skvělé jízdní výkony, ale zároveň spotřebuje méně paliva než současné kompakty (ale i současné „ekologické“ hybridy, pozn. red.). To vše dohromady ukazuje, že naše prestižní modely dokáží kombinovat vášeň pro jízdu s odpovědností k životnímu prostředí.“ Zetche zároveň připouští, že použitá technologie není ještě zralá pro běžnou výrobu, ale Dr. Thomas Weber, zodpovědný v Sindelfingenu za vývoj, dodává, že se s ní setkáme pravděpodobně již v další generaci sériové řady S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor je podobný tomu, s nímž jsme se již setkali v provedení S400 Hybrid, ale je takřka trojnásobně výkonný. Díky jeho kompaktním rozměrům se jej podařilo bez potíží vestavět přímo do náběhu sedmistupňové automatické převodovky 7G-tronic, takže kvůli němu nebylo třeba nijak omezovat prostor pro posádku. Dosti rozměrný akumulátor však nalezl své místo v přední části zavazadelníku, čímž sice snižuje jeho objem, ale přispívá k optimálnímu rozložení hotnosti mezi nápravy, objem palivové nádrže navíc zůstal zachován. V případě již zmíněného typu S400 Hybrid se konstruktérům podařilo akumulátor o rozměrech srovnatelných s běžnou autobaterií vměstnat do motorového prostoru, je však třeba dodat, že akumulátor Visionu S500 dosahuje více než desetinásobné kapacity.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků