Mercedes-Benz S500 Hybrid: 3,2 l/100 km

Mercedes ve Frankfurtu vystavil i svůj hybrid na bázi velkého sedanu S. Jde zatím o studii, ale k výrobě nemá nikterak daleko.

V rámci programu BlueEfficiency představuje Mercedes-Benz studii rychlého sedanu s nízkou spotřebou benzínu a názvem Vision S500 Plug-in Hybrid.

Základem pohonné soustavy vozu jsou zážehový vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l a pokrokové li-ionové akumulátory s kapacitou více než 10 kWh. Vestavěný elektromotor má výkon 60 koní (44 kW) a velký sedan S500 je s ním schopen na čistě elektrický pohon ujet vzdálenost 30 km. Když zásoba energie v bateriích začne klesat, hybridní modul nastartuje spalovací agregát. Detaily zatím neznáme, ale výrobce slibuje akceleraci z klidu na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h, čili hodnoty plně srovnatelné s čistě benzínovým, sériovým provedením S500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes dále uvádí, že tento prototyp dosahuje kombinované průměrné spotřeby jen 3,2 l/100 km a spokojí se s produkcí CO2 o hmotnosti 74 g/km jízdy. A tyto hodnoty s přehledem překonávají i glorifikovaný vůz Fisker Karma, jenž se vyznačuje parametry 3,5 l/100 km, resp. 83 g/km.

Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf značky Mercedes-Benz, o novince tvrdí: „Vision S500 Hybrid je milníkem na naší cestě k automobilům s nulovými emisemi (ano, teď již stačí jen dořešit „detail“, a sice jak generátor ekologicky roztáčet, pozn. red.). Je to luxusní a bezpečný sedan S, jenž poskytuje skvělé jízdní výkony, ale zároveň spotřebuje méně paliva než současné kompakty (ale i současné „ekologické“ hybridy, pozn. red.). To vše dohromady ukazuje, že naše prestižní modely dokáží kombinovat vášeň pro jízdu s odpovědností k životnímu prostředí.“ Zetche zároveň připouští, že použitá technologie není ještě zralá pro běžnou výrobu, ale Dr. Thomas Weber, zodpovědný v Sindelfingenu za vývoj, dodává, že se s ní setkáme pravděpodobně již v další generaci sériové řady S.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor je podobný tomu, s nímž jsme se již setkali v provedení S400 Hybrid, ale je takřka trojnásobně výkonný. Díky jeho kompaktním rozměrům se jej podařilo bez potíží vestavět přímo do náběhu sedmistupňové automatické převodovky 7G-tronic, takže kvůli němu nebylo třeba nijak omezovat prostor pro posádku. Dosti rozměrný akumulátor však nalezl své místo v přední části zavazadelníku, čímž sice snižuje jeho objem, ale přispívá k optimálnímu rozložení hotnosti mezi nápravy, objem palivové nádrže navíc zůstal zachován. V případě již zmíněného typu S400 Hybrid se konstruktérům podařilo akumulátor o rozměrech srovnatelných s běžnou autobaterií vměstnat do motorového prostoru, je však třeba dodat, že akumulátor Visionu S500 dosahuje více než desetinásobné kapacity.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků