Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency: velký a šetrný

Do rodiny úsporných Mercedesů s přívlastkem BlueEfficiency se nejnověji přidává i vlajková loď této Stuttgartské automobilky. Nový název značící úspornost ponese verze poháněná vznětovým šestiválcem 320CDi, který z pohledu spotřeby ale i ceny vypadá velice zajímavě.

Udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,6 l/100 km, což je oproti běžné verzi zlepšení v průměru o 0,8 l. Dobrou zprávou je, že spotřeba a vylučované emise jsou jedinými hodnotami, které se změnily, výkon a maximální točivý moment totiž zůstaly stejné jako u „neekologické verze“. Šestiválec tedy disponuje výkonem 173 kW/235 koní a maximálním točivým momentem 540 Nm.

Snížení spotřeby a emisí docílili technici přes změnu převodů sedmistupňové automatické převodovky, instalaci úsporného posilovače řízení a použitím 17-ti palcových pneumatik s nižším valivým odporem. Nejlepší informací však je, že tato verze v nabídce zřejmě nahradí tu stávající, přičemž cena (v Německu 70 865 eur) zůstane stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S320 CDi BlueEfficiency
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků