Mercedes-Benz S320 CDi BlueEfficiency: velký a šetrný

Do rodiny úsporných Mercedesů s přívlastkem BlueEfficiency se nejnověji přidává i vlajková loď této Stuttgartské automobilky. Nový název značící úspornost ponese verze poháněná vznětovým šestiválcem 320CDi, který z pohledu spotřeby ale i ceny vypadá velice zajímavě.

Udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,6 l/100 km, což je oproti běžné verzi zlepšení v průměru o 0,8 l. Dobrou zprávou je, že spotřeba a vylučované emise jsou jedinými hodnotami, které se změnily, výkon a maximální točivý moment totiž zůstaly stejné jako u „neekologické verze“. Šestiválec tedy disponuje výkonem 173 kW/235 koní a maximálním točivým momentem 540 Nm.

Snížení spotřeby a emisí docílili technici přes změnu převodů sedmistupňové automatické převodovky, instalaci úsporného posilovače řízení a použitím 17-ti palcových pneumatik s nižším valivým odporem. Nejlepší informací však je, že tato verze v nabídce zřejmě nahradí tu stávající, přičemž cena (v Německu 70 865 eur) zůstane stejná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz S320 CDi BlueEfficiency
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek