Kapitoly článku:
Až sedmimístný!
Všechny kombíky řady E disponovaly zařízením pro udržování stálé světlé výšky na zadní nápravě, což patřilo k opatřením, jež při zohlednění předpokládaného vyššího vytěžování kombíků mělo zachovat optimální jízdní vlastnosti a komfort oceňované u sedanů. Aerodynamický odpor snižoval plochý podvozek, využitelnost zvyšovaly střešní podélníky určené k instalaci různých příčníků.
Nový mercedes své konkurenty překonával i možností sedmimístné konfigurace
Proti předchozí generaci středních kombíků W123T byla novinka o 40 mm delší, o 46 mm užší a o 20 mm vyšší. Prodloužení zadního převisu karoserie umožnilo uložit rezervní kolo svisle za podběh levého zadního kola, což uvolnilo prostor pod podlahou a přineslo novému Mercedesu nový benefit: za příplatek v kufru byla dvě další sedadla s vlastními tříbodovými navíjecími pásy. Zvyšovala přepravní kapacitu vozu na sedm cestujících, přičemž v případě nepotřeby bylo možno složit tato sedadla do podlahy bez omezení prostoru pro zavazadla.
Také S124 byl koncipován pro maximální spolehlivost, snadnou údržbu a využitelnost
Jeho objem v základním uspořádání narostl z 0,523 na 0,530 l a po sklopení sedadel z 0,879 na 0,885 l (tehdy se neměřilo po střechu, ale do spodní úrovně bočního zasklení). Zadní opěráky i sedáky byly děleny v poměru 1:2 a sklápěly se po předklopení sedáků do roviny podlahy zavazadlového prostoru. Při vyjmutí užší části sedáku a plném sklopení opěráku sedadla spolujezdce vůz bez potíží přepravil předměty dlouhé až 2 900 mm.
Kombík proti sedanu
Také úroveň výbavy nového kombi S124 odpovídala sedanům W124, do její výbavy však přibyl třeba ostřikovač a stěrač zadního okna, jenž se mimochodem samočinně spouštěl při zařazení zpátečky ve chvíli, kdy byl sepnut stěrač přední. V zadní části interiéru se pak objevily tři rozměrné hlavové opěrky a dvě dodatečné stropní svítilny, třetí řadu sedadel šlo díky důmyslnému systému sklápět i vyklápět jedním pohybem paže.
Právě ve vozech řady S124 začal Mercedes-Benz uplatňovat svůj pohon všech kol 4Matic
Tím to ale nekončilo. V momentu premiéry kombi S124 značka Mercedes-Benz oznámila, že pro svoji střední řadu připravuje řadu progresivních technických řešení. Patřily mezi ně nejen příplatkové ABS či hlídání prokluzu zadních kol, ale také soustava pohonu všech kol 4Matic. Dnes již jde o zcela běžnou součást výbavy většiny modelů automobilky Mercedes-Benz, ovšem tehdy tento systém teprve vznikal.
Disponoval plnou elektronickou regulací, jež v závislosti na provozních podmínkách volila při připínání náhonu předních kol ze tří režimů. Nejprve sepnula mezinápravový diferenciál. Pak jej uzavřela, a pokud ani to nestačilo, uzavřela se závěra zadního diferenciálu. Výroba vozů S124 trvala až do náběhu výroby nové generace Mercedes-Benz W210 T, tedy až do června roku 1996, ovšem to už je zcela jiná historie…
Technické údaje: Mercedes-Benz S124
Rok • stupeň výbavy
1985 • 300 TE
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/2 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 962 cm3
Vrtání • zdvih
88,5 mm • 80,3 mm
Nejvyšší výkon
138 kW (188 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 700 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
260 Nm při 4 400 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,1 s
Nejvyšší rychlost
215 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
530 l • 885 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 470 kg • 2 090 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 497 mm • 1 491 mm
Rozměr pneumatik
195/65 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
4 765 × 1 740 × 1 490 mm