Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Po včerejší video upoutávce dnes Mercedes-Benz zveřejnil podrobnosti o nejvýkonnější verzi nové třídy S. A konkurence bude mít o čem přemýšlet...

Mercedes-Benz S 63 AMG (W222) má pod kapotou ručně montovaný vidlicový osmiválec AMG 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a osazený přímým vstřikováním s piezolektrickými vstřikovači. Výkonem 430 kW (585 koní) v 5500 ot./min. a zejména „železničním“ točivým momentem 900 Nm nastavuje bez nadsázky nová měřítka pro všechny obscénně rychlé limuzíny.

Zajímavosti | Tajné | Video | Mercedes-Benz | Sportovní auta | Design

Mercedes-Benz S63 AMG: další ochutnávka supersedanu

Zákazníci budou moci vybírat ze dvou délek rozvoru, dvou typů odpružení a tlumení a dvou konfigurací hnacího řetězce, takže jednotlivé exempláře S 63 AMG se mohou jízdními vlastnostmi výrazně lišit.

Pohon všech kol AMG 4MATIC s lamelovou spojkou rozděluje hnací sílu v poměru 33:67. Rozvodová skříň je integrovaná do sedmistupňové převodovky AMG Speedshift, což pomohlo omezit hmotnostní penalizaci za pohon všech kol. I tak budou ale verze 4MATIC o 70 kg těžší než standardní provedení se zadním pohonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ručně montovaný osmiválec má ohromující točivý moment 900 Nm

Možná by stálo za to oželet jistotu čtyř hnaných kol i z jiného důvodu. Verze se zadním pohonem totiž dostane podvozek Magic Body Control, který bude na nerovnosti vozovky reagovat v předstihu na základě informací z dvojice kamer. Mercedes-Benz S 63 AMG nabídne tuto technologii jako první na světě.

Oba systémy odpružení budou pochopitelně umožňovat přepínání mezi komfortním a sportovním režimem.

Rychlá třída S mezigeneračně zhubla o 100 kg, převážně díky kompozitovým brzdám, lehčím kolům a lithium-ion akumulátoru namísto tradičního olověného. I proto se Mercedes může chlubit kombinovanou spotřebou 10,1 l/100 km.

Na dynamice se ale nižší hmotnost jen tak neprojeví, protože limitujícím faktorem je schopnost pneumatik přenést šílený točivý moment. Vždyť z klidu na 100 km/h nejrychleji akceleruje nejtěžší verze, S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Té stačí rovné čtyři sekundy, zatímco zadokolka potřebuje o čtyři desetiny víc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní sedadla AMG i vzadu; dva různé systémy adaptivního odpružení

Nejvyšší rychlost všech verzí je shodně omezena na 250 km/h. Mercedes ale téměř jistě nabídne možnost připlatit si za posunutí hranice zásahu omezovače na 280 nebo 300 km/h, jak je to obvyklé u jiných AMG i u konkurenčních značek.

Nový Mercedes-Benz S 63 AMG bude oficiálně uveden na trh v září, po výstavní premiéře ve Frankfurtu. Ceny pro německý trh (DPH 19 %) byly stanoveny na 149 880,5 € za S 63 AMG s krátkým rozvorem, respektive 151 617,5 za S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Docela by nás zajímalo, jak se cenotvůrci Mercedesu dobrali k těm padesáti eurocentům...

26. 7. 2013 Na českém trhu bude S 63 AMG stát nejméně 3 914 350 Kč, variantu s pohonem všech kol a prodlouženým rozvorem importér nacenil na 4 017 200 Kč. 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků