Mercedes-Benz S 63 AMG bez tajemství (doplněny české ceny)

Po včerejší video upoutávce dnes Mercedes-Benz zveřejnil podrobnosti o nejvýkonnější verzi nové třídy S. A konkurence bude mít o čem přemýšlet...

Mercedes-Benz S 63 AMG (W222) má pod kapotou ručně montovaný vidlicový osmiválec AMG 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a osazený přímým vstřikováním s piezolektrickými vstřikovači. Výkonem 430 kW (585 koní) v 5500 ot./min. a zejména „železničním“ točivým momentem 900 Nm nastavuje bez nadsázky nová měřítka pro všechny obscénně rychlé limuzíny.

Zajímavosti | Video | Tajné | Design | Sportovní auta | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S63 AMG: další ochutnávka supersedanu

Zákazníci budou moci vybírat ze dvou délek rozvoru, dvou typů odpružení a tlumení a dvou konfigurací hnacího řetězce, takže jednotlivé exempláře S 63 AMG se mohou jízdními vlastnostmi výrazně lišit.

Pohon všech kol AMG 4MATIC s lamelovou spojkou rozděluje hnací sílu v poměru 33:67. Rozvodová skříň je integrovaná do sedmistupňové převodovky AMG Speedshift, což pomohlo omezit hmotnostní penalizaci za pohon všech kol. I tak budou ale verze 4MATIC o 70 kg těžší než standardní provedení se zadním pohonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ručně montovaný osmiválec má ohromující točivý moment 900 Nm

Možná by stálo za to oželet jistotu čtyř hnaných kol i z jiného důvodu. Verze se zadním pohonem totiž dostane podvozek Magic Body Control, který bude na nerovnosti vozovky reagovat v předstihu na základě informací z dvojice kamer. Mercedes-Benz S 63 AMG nabídne tuto technologii jako první na světě.

Oba systémy odpružení budou pochopitelně umožňovat přepínání mezi komfortním a sportovním režimem.

Rychlá třída S mezigeneračně zhubla o 100 kg, převážně díky kompozitovým brzdám, lehčím kolům a lithium-ion akumulátoru namísto tradičního olověného. I proto se Mercedes může chlubit kombinovanou spotřebou 10,1 l/100 km.

Na dynamice se ale nižší hmotnost jen tak neprojeví, protože limitujícím faktorem je schopnost pneumatik přenést šílený točivý moment. Vždyť z klidu na 100 km/h nejrychleji akceleruje nejtěžší verze, S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Té stačí rovné čtyři sekundy, zatímco zadokolka potřebuje o čtyři desetiny víc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní sedadla AMG i vzadu; dva různé systémy adaptivního odpružení

Nejvyšší rychlost všech verzí je shodně omezena na 250 km/h. Mercedes ale téměř jistě nabídne možnost připlatit si za posunutí hranice zásahu omezovače na 280 nebo 300 km/h, jak je to obvyklé u jiných AMG i u konkurenčních značek.

Nový Mercedes-Benz S 63 AMG bude oficiálně uveden na trh v září, po výstavní premiéře ve Frankfurtu. Ceny pro německý trh (DPH 19 %) byly stanoveny na 149 880,5 € za S 63 AMG s krátkým rozvorem, respektive 151 617,5 za S 63 AMG 4Matic s dlouhým rozvorem. Docela by nás zajímalo, jak se cenotvůrci Mercedesu dobrali k těm padesáti eurocentům...

26. 7. 2013 Na českém trhu bude S 63 AMG stát nejméně 3 914 350 Kč, variantu s pohonem všech kol a prodlouženým rozvorem importér nacenil na 4 017 200 Kč. 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků