Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard: král mezi obrněnci

Do Prahy dorazil na několik dní pětitunový obrněný vůz Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard. Byli jsme se na něj podívat.
Seznam kapitol
  1. Luxus a bezpečí; Jako v bunkru; Ušité na míru
  2. Historie přímo opancéřovaná; video

Šestimetrový vůz v ceně kolem 20 milionů korun působil impozantně. Zevnitř ani zvenčí by nikdo nepoznal, že to byl obrněnec, všechno působilo naprosto přirozeně. Tuhle limuzínu naposledy v Česku představil ruský prezident Medveděv. Oblíbili si ji ale i jiní státníci.

Luxus a bezpečí

„Státnická“ limuzína Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard jim nabízí maximální komfort. Ještě větší prostor v interiéru totiž vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 centimetrů na celkových 4315 milimetrů.

Nad zadními sedadly má navíc zvýšenou střechu, která usnadňuje nastupování a ponechává ještě více prostoru pro hlavu.

Klepněte pro větší obrázek
První „bezpečný“ mercedes byl představen již v roce 1928. Dnes německá automobilka nabízí sedm modelů Guard. Výrobní program zahrnuje vozidla třídy třídy S, E a G. Na snímku je vlajková loď - S 600 Pullman Guard.

V zadní části 6356 mm dlouhého vozu (je o 1150 mm delší než Mercedes-Benz S ve verzi Long) je místo pro čtyři cestující. Na ty čekají za dělicí stěnou pohodlná sedadla v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy proti sobě.

Zadní sedadla jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná, masírují záda. Dvě sedadla zády proti směru jízdy sklopit. Vše je ovládané elektricky – jak sedadla, tak záclonky přes okna nebo zástěna, která odděluje cestující od řidiče.

Klepněte pro větší obrázek
Na tuhle limuzínu Pullman se čeká rok. Pro německou automobilku představují opancéřované vozy dobrý byznys. Ročně si je u ní objedná zhruba 500 zájemců.

Pohon limuzíny obstarává dvanáctiválcový motor se zdvihovým objemem 5513 cm3, jemuž dvě turbodmychadla pomáhají k nejvyššímu výkonu 380 kW (517 k) a pozoruhodnému točivému momentu 830 N.m.

Spotřebu benzinového motoru neudává. Vůz má nádrž na 100 litrů.

Jako v bunkru

S 600 Pullman Guard je vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7. Jeho pancéřování neprorazí náboje z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Zvládne i střelbu z kulometu. Navíc odolává střepinám ručních granátů a náloží.

Pneumatiky dovolí pokračovat v jízdě i tehdy, pokud jsou zasaženy.

Kabina je vzduchotěsná. Vůz má vlastní zásobník kyslíku pro případ útoku otravnými plyny. Na videu je dobře vidět, že si dokáže poradit i s požárem.

Vůz ale umí i "kousat". Pokud je napaden, může řidič aktivovat takzvanou opticko-akustickou bombu a útočníka na krátkou chvíli paralyzovat.

Ušité na míru

Modely Guard se od těch standardních odlišují podle vyjádření automobilky hlavně „inteligentním souborem ochranných prvků ze speciální  oceli a aramidu, které jsou zvenku neviditelné a navrženy na míru příslušného typu vozu“.

Tyto prvky nejsou dodatečně montovány do již hotového vozidla, nýbrž integrovány přímo do karoserie v rámci speciálního výrobního procesu. Struktura karoserie a podvozek tak mohou být hned od začátku přizpůsobeny vyšší hmotnosti ochranných prvků.

Třeba pro Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard bylo vyvinuto nově kolem 550 ocelových dílů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní dveře váží kolem 160 kilogramů. Skla mají tloušťku šest centimetrů. Většinou se objednávají vozy v černé barvě.
Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků