Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard: král mezi obrněnci

Do Prahy dorazil na několik dní pětitunový obrněný vůz Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard. Byli jsme se na něj podívat.
Seznam kapitol
  1. Luxus a bezpečí; Jako v bunkru; Ušité na míru
  2. Historie přímo opancéřovaná; video

Šestimetrový vůz v ceně kolem 20 milionů korun působil impozantně. Zevnitř ani zvenčí by nikdo nepoznal, že to byl obrněnec, všechno působilo naprosto přirozeně. Tuhle limuzínu naposledy v Česku představil ruský prezident Medveděv. Oblíbili si ji ale i jiní státníci.

Luxus a bezpečí

„Státnická“ limuzína Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard jim nabízí maximální komfort. Ještě větší prostor v interiéru totiž vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 centimetrů na celkových 4315 milimetrů.

Nad zadními sedadly má navíc zvýšenou střechu, která usnadňuje nastupování a ponechává ještě více prostoru pro hlavu.

Klepněte pro větší obrázek
První „bezpečný“ mercedes byl představen již v roce 1928. Dnes německá automobilka nabízí sedm modelů Guard. Výrobní program zahrnuje vozidla třídy třídy S, E a G. Na snímku je vlajková loď - S 600 Pullman Guard.

V zadní části 6356 mm dlouhého vozu (je o 1150 mm delší než Mercedes-Benz S ve verzi Long) je místo pro čtyři cestující. Na ty čekají za dělicí stěnou pohodlná sedadla v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy proti sobě.

Zadní sedadla jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná, odvětrávaná, masírují záda. Dvě sedadla zády proti směru jízdy sklopit. Vše je ovládané elektricky – jak sedadla, tak záclonky přes okna nebo zástěna, která odděluje cestující od řidiče.

Klepněte pro větší obrázek
Na tuhle limuzínu Pullman se čeká rok. Pro německou automobilku představují opancéřované vozy dobrý byznys. Ročně si je u ní objedná zhruba 500 zájemců.

Pohon limuzíny obstarává dvanáctiválcový motor se zdvihovým objemem 5513 cm3, jemuž dvě turbodmychadla pomáhají k nejvyššímu výkonu 380 kW (517 k) a pozoruhodnému točivému momentu 830 N.m.

Spotřebu benzinového motoru neudává. Vůz má nádrž na 100 litrů.

Jako v bunkru

S 600 Pullman Guard je vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7. Jeho pancéřování neprorazí náboje z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Zvládne i střelbu z kulometu. Navíc odolává střepinám ručních granátů a náloží.

Pneumatiky dovolí pokračovat v jízdě i tehdy, pokud jsou zasaženy.

Kabina je vzduchotěsná. Vůz má vlastní zásobník kyslíku pro případ útoku otravnými plyny. Na videu je dobře vidět, že si dokáže poradit i s požárem.

Vůz ale umí i "kousat". Pokud je napaden, může řidič aktivovat takzvanou opticko-akustickou bombu a útočníka na krátkou chvíli paralyzovat.

Ušité na míru

Modely Guard se od těch standardních odlišují podle vyjádření automobilky hlavně „inteligentním souborem ochranných prvků ze speciální  oceli a aramidu, které jsou zvenku neviditelné a navrženy na míru příslušného typu vozu“.

Tyto prvky nejsou dodatečně montovány do již hotového vozidla, nýbrž integrovány přímo do karoserie v rámci speciálního výrobního procesu. Struktura karoserie a podvozek tak mohou být hned od začátku přizpůsobeny vyšší hmotnosti ochranných prvků.

Třeba pro Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard bylo vyvinuto nově kolem 550 ocelových dílů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zadní dveře váží kolem 160 kilogramů. Skla mají tloušťku šest centimetrů. Většinou se objednávají vozy v černé barvě.
Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků