Mercedes-Benz S 250 CDI: naftový čtyřválec pro třídu S oficiálně představen

Již minulý týden jsme vám přinesli informaci, že Mercedes pro letošní pařížský autosalon ve svých oficiálních materiálech okrajově potvrdil premiéru reprezentativního sedanu třídy S s poněkud nereprezentativním čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Pokud ve vás ještě plápolal plamínek naděje, že šlo o omyl či provokaci, pak po přečtení tohoto článku definitivně pohasne. Automobilka totiž oficiálně zveřejnila první specifikace a snímky „eska” s čtyřválcovým naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Pokud se vám tato kombinace zdá bizarní, opravdu nejste sami, Mercedes chce zřejmě v rámci sociálního smíru dopřát svým zámožným zákazníkům trochu pocitů majitelů Octavie TDI. Však pokud v zážitkových agenturách letí prodej „hodiny v bagru”, proč by u automobilky nemohl fungovat prodej zážitku „život v traktoru”?

Ve Stuttgartu tak do výroby nastupuje sedan řady S vybavený vznětovým čtyřválcem CDI s objemem 2,2 l a výkonem 204 koně (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Spořivému vašnostovi se stroj odvděčí průměrnou spotřebou 5,7 l/100 km a ekologům emisemi CO2 ve výši 149 g/km. S ohledem na uvedené parametry nejsou jízdní výkony nijak špatné, čtyřválcové „esko“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Vedle této verze Mercedes „do zelena“ vylepšil také další varianty pro řadu S. Jde především o naftový S350 BlueTec a benzínový S350 BlueEfficiency. Změn doznal osmiválec verze S500. Jeho objem klesl z 5 663 na 5 461 ccm, výkon však narostl o plných 20 % na 388 koní (285 kW). Průměrná spotřeba přesto činí solidních 9,3 l/100 km, zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 5,0 s a nejvyšší rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 250 CDI: nový hit německých dálnic
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků