Mercedes-Benz S 250 CDI: naftový čtyřválec pro třídu S oficiálně představen

Již minulý týden jsme vám přinesli informaci, že Mercedes pro letošní pařížský autosalon ve svých oficiálních materiálech okrajově potvrdil premiéru reprezentativního sedanu třídy S s poněkud nereprezentativním čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Pokud ve vás ještě plápolal plamínek naděje, že šlo o omyl či provokaci, pak po přečtení tohoto článku definitivně pohasne. Automobilka totiž oficiálně zveřejnila první specifikace a snímky „eska” s čtyřválcovým naftovým dvoulitrem pod kapotou.

Pokud se vám tato kombinace zdá bizarní, opravdu nejste sami, Mercedes chce zřejmě v rámci sociálního smíru dopřát svým zámožným zákazníkům trochu pocitů majitelů Octavie TDI. Však pokud v zážitkových agenturách letí prodej „hodiny v bagru”, proč by u automobilky nemohl fungovat prodej zážitku „život v traktoru”?

Ve Stuttgartu tak do výroby nastupuje sedan řady S vybavený vznětovým čtyřválcem CDI s objemem 2,2 l a výkonem 204 koně (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Spořivému vašnostovi se stroj odvděčí průměrnou spotřebou 5,7 l/100 km a ekologům emisemi CO2 ve výši 149 g/km. S ohledem na uvedené parametry nejsou jízdní výkony nijak špatné, čtyřválcové „esko“ zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Vedle této verze Mercedes „do zelena“ vylepšil také další varianty pro řadu S. Jde především o naftový S350 BlueTec a benzínový S350 BlueEfficiency. Změn doznal osmiválec verze S500. Jeho objem klesl z 5 663 na 5 461 ccm, výkon však narostl o plných 20 % na 388 koní (285 kW). Průměrná spotřeba přesto činí solidních 9,3 l/100 km, zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 5,0 s a nejvyšší rychlost je omezena na obvyklých 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S 250 CDI: nový hit německých dálnic
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků