Mercedes-Benz: nový druh dobíjení elektromobilů

Koncern Daimler AG hodlá zahájit testování bezdrátového, plně samočinného dobíjecího systému pro své budoucí elektromobily.

Pod jménem „Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität“ je ke svému spuštění připraven projekt, který má ověřit praktickou využitelnost bezkontaktního dobíjecího systému pro elektromobily nové generace. Odstartuje v březnu příštího roku a jeho střediskem bude dům, jehož čtyřčlenná rodina bude po dobu 15 měsíců využívat elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Bezdrátové nabíjení

Na bezdrátovém dobíjení akumulátorů elektromobilů pracuje již řada společností. Za příklad poslouží automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývá vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive). V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je zkušební Volvo C30 Electric vybaveno, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.

Půjde o upravený Mercedes-Benz A E-Cell opatřený speciální dobíjecí cívkou. Jakmile vůz najede nad indukční plochu, bude zahájeno dobíjení skrze magnetické pole, takže není třeba fyzicky manipulovat s žádnými zástrčkami. Proces dobíjení je synchronizován s palubní soustavou Comand, jež skrze displej na středové konzoli řidiče nad indukční plochu spolehlivě navede.

„S úspěchem jsme funkci této soustavy již předvedli,“ tvrdí Herbert Kohler z příslušného oddělení koncernu Daimler AG. „Teprve až dennodenní zkušenosti uživatelů nám však pomohou stanovit nové směry ve vývoji. Čeká nás ještě řešení řady technických a finančních záležitostí, než budeme schopni tuto technologii nabídnout nejširšímu publiku.“  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků