Mercedes-Benz: nový druh dobíjení elektromobilů

Koncern Daimler AG hodlá zahájit testování bezdrátového, plně samočinného dobíjecího systému pro své budoucí elektromobily.

Pod jménem „Effizienzhaus-Plus mit Elektromobilität“ je ke svému spuštění připraven projekt, který má ověřit praktickou využitelnost bezkontaktního dobíjecího systému pro elektromobily nové generace. Odstartuje v březnu příštího roku a jeho střediskem bude dům, jehož čtyřčlenná rodina bude po dobu 15 měsíců využívat elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Bezdrátové nabíjení

Na bezdrátovém dobíjení akumulátorů elektromobilů pracuje již řada společností. Za příklad poslouží automobilka Volvo. Společně s belgickou firmou Flanders’ Drive se zabývá vývojem projektu nazvaného CED (Continuous Electric Drive). V případě baterie o kapacitě 24 kWh, jíž je zkušební Volvo C30 Electric vybaveno, by mělo nabíjení prázdné baterie trvat přibližně hodinu a dvacet minut.

Půjde o upravený Mercedes-Benz A E-Cell opatřený speciální dobíjecí cívkou. Jakmile vůz najede nad indukční plochu, bude zahájeno dobíjení skrze magnetické pole, takže není třeba fyzicky manipulovat s žádnými zástrčkami. Proces dobíjení je synchronizován s palubní soustavou Comand, jež skrze displej na středové konzoli řidiče nad indukční plochu spolehlivě navede.

„S úspěchem jsme funkci této soustavy již předvedli,“ tvrdí Herbert Kohler z příslušného oddělení koncernu Daimler AG. „Teprve až dennodenní zkušenosti uživatelů nám však pomohou stanovit nové směry ve vývoji. Čeká nás ještě řešení řady technických a finančních záležitostí, než budeme schopni tuto technologii nabídnout nejširšímu publiku.“  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků