Mercedes-Benz navrhl vizionářský golfový vozík

Značka s hvězdou představila na golfovém turnaji The Open Championship studii golfového vozíku „Mercedes-Benz Vision Golf Cart“.

V rámci mezinárodní soutěže nápadů přispělo svými představami o golfovém vozíku budoucnosti mnoho fanoušků golfu a automobilů. Cenné impulzy posloužily designérskému oddělení značky Mercedes-Benz jako základ pro návrh designérské studie vizionářského golfového vozíku, která kromě inovativních a perspektivních nápadů a přání hráčů golfu zahrnuje rovněž vlastnosti a technologie vozů Mercedes-Benz.

„Mercedes-Benz Vision Golf Cart přesvědčí svým jasným designem, který kombinuje ladné tvary, jež jsou základem našeho designu, a vyjadřuje smyslnou krásu. Vytvořili jsme ‚sochu na kolech‘,“ říká Gorden Wagener, viceprezident pro design společnosti Daimler AG. „Byl jsem nadšen nápadem navrhnout golfový vozík tak, aby získal nový tvar a nový význam. Proč bychom nemohli na golfový vozík nahlížet jako na auto a proměnit ho v ‚golfový vůz‘?“

Mercedes-Benz vyzval na jaře příznivce golfu a automobilů na celém světě, aby předložili své nápady na téma golfového vozíku Mercedes-Benz budoucnosti. Žádané byly nejlepší, nejneobvyklejší, nejinovativnější nebo zkrátka nejgeniálnější koncepty. Porota, jejímž předsedou byl Gorden Wagener, vybrala nejlepší ze zaslaných příspěvků. Vítězové byli pozváni jako exkluzivní VIP hosté na golfový turnaj The Open Championship.

Na základě těchto nápadů a konceptů a s přihlédnutím k designérské strategii značky Mercedes-Benz vyvinulo designérské studio Mercedes-Benz Advanced Design Center v kalifornském Carlsbadu studii golfového vozíku Mercedes-Benz Vision Golf Cart. Vozík spojuje vlastnosti vozidel Mercedes-Benz s funkčností golfového vozíku. Moderní tvář mu dodává diamantová maska chladiče, z níž je patrná nezaměnitelná příslušnost ke značce Mercedes-Benz.
Soutěž nápadů nadchla golfisty z celého světa, od Japonska přes Jižní Afriku a Německo až po Severní a Jižní Ameriku. Nejčastěji uváděné nápady a požadavky byly zohledněny v nyní představené designérské studii.

Mercedes-Benz Vision Golf Cart a jeho inovativní prvky výbavy

Mercedes-Benz Vision Golf Cart je poháněn elektromotorem, jehož akumulátor je průběžně dobíjen elektrickou energií, vyráběnou solárním modulem integrovaným do střechy. Možné je i dosud obvyklé dobíjení, jako u standardních golfových vozíků. Díky inovativnímu a intuitivnímu řízení joystickem umístěným na středové konzole se mohou řízení ujmout oba cestující v golfovém vozíku.

„Vozík disponuje nejmodernějšími technologiemi. Pomocí dotykového displeje lze ovládat téměř veškeré funkce bez dodatečných ovládacích prvků. Kouzlo spočívá v jednoduchosti. Možná to lze nejlépe vyjádřit pojmy ‚intuice‘ a ‚čistý tvar‘,“ říká Margarete Wies, vedoucí designérského studia Mercedes-Benz Advanced Design Center v kalifornském Carlsbadu.

Na středové konzole se nalézá multimediální panel s otočnou dokovací stanicí pro iPad, resp. iPhone, včetně rozhraní USB. Díky tomuto panelu lze ovládat různé funkce golfového vozíku, například audiosystém, klimatizaci, průhledový displej nebo systém pro komunikaci s klubovým domem a ostatními golfovými vozíky.

Průhledový displej integrovaný do čelního okna ukazuje na přání u stojícího vozíku například mapu golfového hřiště, aktuální stav hry nebo údaje o počasí. Pod čelním oknem je umístěn digitální rychloměr. Jedním z opakovaně uváděných přání nezávisle na zemi nebo jazyku byla možnost telefonování. Vozík je proto vybaven systémem Bluetooth, který umožňuje telefonování i za jízdy prostřednictvím reproduktorů.

Důležitým bodem je téma konektivity. Prostřednictvím připojeného iPadu/iPhonu lze přímo komunikovat s golfovým klubem, např. objednat si nápoje nebo pokrmy pro občerstvení během hry. Kdykoli lze rovněž stáhnout aktuální data o počasí a údaje dešťového radaru. Pro zaměstnané osoby existuje možnost psát e-maily. Kromě toho mohou uživatelé sdílet digitální výsledkové karty nebo fotografie a videa z golfu přímo prostřednictvím kanálů sociálních médií.

Tzv. tlačítko „Fore Button“ slouží k rychlému varování ostatních hráčů při chybném odpalu. Jakmile ho spoluhráč stiskne, je varování sdíleno se všemi golfovými vozíky v nebezpečné zóně, které rovněž vysílají vlastní varovný signál.

Interiér odráží design vozidel Mercedes-Benz. Elegantní a ergonomicky tvarovaná sedadla disponují vyhříváním a odvětráváním a jsou elektricky nastavitelná typickými ovládacími prvky na straně. S vyhříváním prostoru hlavy AIRSCARF, které bylo poprvé zavedeno v roce 2011 v novém roadsteru SLK, se počítá i ve studii Mercedes-Benz Vision Golf Cart. AIRSCARF funguje jako šála z teplého vzduchu obklopující krk a ramena, jež umožňuje jízdu na čerstvém vzduchu i při nižších teplotách. Navíc je integrována klimatizace, která udržuje příjemnou teplotu během horkého i chladnějšího počasí.

Zvláštností jsou na přání dodávané lehké dveře, které lze za špatného počasí velmi snadno namontovat zasunutím do úchytů a zajištěním západkami, aby chránily posádku před deštěm a větrem. Výsuvný bleskosvod má zvýšit bezpečnost při bouřce. Čelní okno lze při intenzivním slunečním záření ztmavit stisknutím tlačítka. Stěrače pracují automaticky na povel senzoru deště. Za sedadly je navíc vyhrazeno velmi snadno přístupné místo pro deštníky.

Častým přáním mezinárodních účastníků soutěže byl rovněž požadavek navelký úložný prostor. Ve studii Mercedes-Benz Vision Golf Cart je proto celá řada odkládacích možností. Kromě zavazadlového prostoru pro dva golfové bagy jsou navíc k dispozici také dvě přihrádky v přístrojové desce. Do středové konzoly je integrována přihrádka pro sluneční brýle včetně místa pro odložení golfových míčků a výsledkových karet. V přihrádce pod středovou konzolou je zabudována malá chladnička a mezi sedadly jsou umístěny držáky nápojů, které udržují nápoje horké, resp. studené. Osvětlená kosmetická zrcátka si přály především ženy, které je naleznou ve výši očí řidiče.

Golfový vozík je kromě použití na golfovém hřišti plně připraven i na provoz na veřejných komunikacích. Především bylo pamatováno na veškerou povinnou výbavu, jako jsou ukazatele směru, světlomety a zadní svítilny. Díky světlometům LED s funkcí umělého osvětlení je možné pokračovat ve hře i za soumraku.

I když je Mercedes-Benz Vision Golf Cart zatím jen designérskou studií, mnozí golfisté si již nyní přejí, aby se stal tento vozík brzy skutečností, a přinesl tak svěží vítr a také více zábavy, inovací a komfortu do mobility na golfových hřištích.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků