Mercedes-Benz již vyrobil celkem 10 milionů vozů 190 a třídy C

Deset milionů vozů, to je už celkem slušné číslo. Zvláště pokud jde o prémiovou automobilku, jež primárně na počty prodaných vozů nemíří…

Značka Mercedes-Benz hrdě oznamuje světu, že vyrobila vůz třídy C s pořadovým číslem 10 milionů. Jistě, třeba aktuální generace Mercedes-Benz třídy C (W204) je docela úspěšná a za posledních pět let se prodalo přes 2,3 mil. exemplářů, ale Mercedes-Benz do této „kulaté“ statistiky v tichosti řadí i slavné vozy 190 vyráběné od roku 1982. Do svého segmentu přivedly celou řadu nových prvků včetně patentovaných pětiprvkových závěsů zadních kol a v produkci se udržely plných jedenáct let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz 190 (W201) způsobil ve své době celkem solidní průvan...

Model Mercedes-Benz 190 (W201) znamenal pro stuttgartskou automobilku po několika desítkách let návrat mezi kompaktní modely. Název Mercedes-Benz třídy C se pak poprvé objevil s premiérou typu W202 v roce 1993 a záhy se stal spolu s třídami E a S pilířem modelové nabídky této automobilky. Druhá generace třídy C (W203) přišla v roce 2001 a ta třetí roku 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V horní řadě tři dosavadní generace M-B třídy C (W202, W203 a W204), v řadě dolní pak konfrontace prvního a posledního z rodu

V současnosti ve výrobě dosluhuje facelift Mercedes-Benz třídy C z konce roku 2010 a zcela nová, v pořadí tedy čtvrtá generace by se měla začít prodávat příští rok. Ta se bude vyrábět hned na čtyřech kontinentech, a sice v továrnách Brémy (Německo), Tuscaloosa (USA), East London (Afrika) a Peking (Čína).

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků