Mercedes-Benz již vyrobil celkem 10 milionů vozů 190 a třídy C

Deset milionů vozů, to je už celkem slušné číslo. Zvláště pokud jde o prémiovou automobilku, jež primárně na počty prodaných vozů nemíří…

Značka Mercedes-Benz hrdě oznamuje světu, že vyrobila vůz třídy C s pořadovým číslem 10 milionů. Jistě, třeba aktuální generace Mercedes-Benz třídy C (W204) je docela úspěšná a za posledních pět let se prodalo přes 2,3 mil. exemplářů, ale Mercedes-Benz do této „kulaté“ statistiky v tichosti řadí i slavné vozy 190 vyráběné od roku 1982. Do svého segmentu přivedly celou řadu nových prvků včetně patentovaných pětiprvkových závěsů zadních kol a v produkci se udržely plných jedenáct let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz 190 (W201) způsobil ve své době celkem solidní průvan...

Model Mercedes-Benz 190 (W201) znamenal pro stuttgartskou automobilku po několika desítkách let návrat mezi kompaktní modely. Název Mercedes-Benz třídy C se pak poprvé objevil s premiérou typu W202 v roce 1993 a záhy se stal spolu s třídami E a S pilířem modelové nabídky této automobilky. Druhá generace třídy C (W203) přišla v roce 2001 a ta třetí roku 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V horní řadě tři dosavadní generace M-B třídy C (W202, W203 a W204), v řadě dolní pak konfrontace prvního a posledního z rodu

V současnosti ve výrobě dosluhuje facelift Mercedes-Benz třídy C z konce roku 2010 a zcela nová, v pořadí tedy čtvrtá generace by se měla začít prodávat příští rok. Ta se bude vyrábět hned na čtyřech kontinentech, a sice v továrnách Brémy (Německo), Tuscaloosa (USA), East London (Afrika) a Peking (Čína).

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků