Mercedes-Benz GLE: Hybrid 500e jezdí za 3,3 l/100 km, 63 AMG za 12

Rozsáhlý facelift Mercedesu ML znamená přechod na nový systém značení modelů. Seznamte se proto s SUV Mercedes-Benz GLE.
Seznam kapitol
  1. Nový Mercedes-Benz GLE
  2. Fotogalerie: Nový Mercedes-Benz GLE

Nebudeme se zaobírat změnou jména z Mercedesu ML na Mercedes GLE, o tom už určitě víte. Novinka je vlastně rozsáhlejší facelift současné generace a zásadního přepracování se dočkala i motorová paleta s cílem dosáhnout ještě vyšší efektivity a nižších průměrných emisí CO2. Nová je i devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aha! Tak proto koupil Mercedes podíl v MV Agusta, aby si je mohl táhnout za novým GLE na vozíku. Verze 63 AMG se tváří výhružně a dostala standardně 20" kola

Začíná se na modelu GLE 250d, který je k dispozici s pohonem pouze jedné nápravy. Naftový Čtyřválec 2,1 l má výkon 150 kW (204 k) a nejúspornější verze dosahuje tabulkové spotřeby 5,4 l na 100 km. O dvě desetiny překonává čtyřválcové BMW X5 sDrive25d. I k tomuto motoru je k dispozici pohon 4Matic a automat 9G-Tronic je standardem.

SUV | Mercedes-Benz | Design | Premiéry

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

Jistě velmi oblíbenou bude naftová verze GLE 350d s šestiválcem 3,0 l o výkonu 190 kW (258 k) a točivém momentu 610 Nm. Její kombinovaná spotřeba je 6,4 l na 100 km.

Nová automatická převodovka má u všech dieselových motorizací redukci a mezinápravovou uzávěrku, stejně tak nový efektivnější a spojkou uzamykatelný měnič točivého momentu s účinností až 92 % a rozsahem převodů až 9,15.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bez plug-in hybridu by to nešlo. Model GLE 500e má benzínový šestiválec, výkon 435 koní a spotřebu 3,3 litru na 100 km. Na elektřinu ujede až 30 km a sami si nastavíte, kdy se má elektřina používat

Mercedes-Benz samozřejmě nezapomíná ani na benzínové motory. Třílitrový šestiválec twin-turbo v modelu GLE 400 nabízí výkon 245 kW (333 k), točivý moment 480 Nm od 1400 ot./min. a kombinovanou spotřebu 8,8 litru na 100 km.

Mercedes-Benz | Byznys | Hybridy

Mercedes chystá hybridní ofenzívu. Do dvou let přijde deset hybridů

Tento šestiválec je možné kombinovat i s elektromotory v plug-in hybridní verzi GLE 500e, která má celkový výkon 325 kW (442 k) a točivý moment až 650 Nm. Na elektřinu ujede až 30 km a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h v elektrickém režimu.

Kombinovaná spotřeba paliva je jen 3,3 litru benzínu na 100 km a řidič si může vybrat, jestli nechá systém pracovat automaticky nebo zda si schová elektrickou energii na jízdu po městě. Nastavit lze i intenzitu elektrické asistence mezi efektivitou a maximálním výkonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní verze má pohon pouze jedné nápravy a naftový čtyřválec 2,1 l o výkonu 204 k. Spotřeba je 5,4 litru na 100 km a jedná se o nejúspornější velké SUV s konvenčním pohonem. Automatická převodovka 9G-Tronic je standardem

Nešlo by to samozřejmě ani bez osmiválců. Verze GLE 500 s motorem 4,7 l twin-turbo nabídne 320 kW (435 k) a 700 Nm. Samostatnou kapitolou jsou pak modely Mercedes-Benz GLE 63 AMG a GLE 63 AMG S.

Modely AMG pohání dvěma turby foukaný osmiválec 5,4 l. „Slabší“ verze dosahuje výkonu 410 kW (557 k) v 5750 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Na stovku zrychlí za 4,3 s. Silnější model AMG S má výkon 430 kW (585 k) v 5500 ot./min., točivý moment 760 Nm v 1750 až 5250 ot./min. a na stovku zrychlí za 4,2 s. Oby modely mají rychlost omezenou na 250 km/h, ale za příplatek je možné omezovač posunout na 280 km/h. Normovaná spotřeba obou verzí je 11,8 litru na 100 km.

Zajímavosti | Život řidiče | SUV | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Rozepisovat všechny funkce nového Mercedesu GLE by vydalo na knihu (nebo na pořádně tlustou brožuru, kterou vám jistě rád dá prodejce značky). Rozšířeny byly například možnosti jízdy v terénu jak už zmíněnou převodovkou s redukcí a uzávěrkou středového diferenciálu, tak třeba nastavitelným podvozkem Airmatic, který lze zvednout o 285 mm a zvýšit brodivost na 600 mm. No, na skoro metrovou brodivost Range Roveru to stejně nestačí.

Mercedes-Benz GLE má také stabilizační systém usnadňující jízdu a manévrování s přívěsem, který může mít hmotnost až 3500 kg. Rozšířila se samozřejmě také bezpečnostní výbava, možnosti konektivity a individualizace. Novinka se představí na autosalonu v New Yorku a do prodeje se dostane někdy na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků