Mercedes-Benz GLE: Hybrid 500e jezdí za 3,3 l/100 km, 63 AMG za 12

Rozsáhlý facelift Mercedesu ML znamená přechod na nový systém značení modelů. Seznamte se proto s SUV Mercedes-Benz GLE.
Seznam kapitol
  1. Nový Mercedes-Benz GLE
  2. Fotogalerie: Nový Mercedes-Benz GLE

Nebudeme se zaobírat změnou jména z Mercedesu ML na Mercedes GLE, o tom už určitě víte. Novinka je vlastně rozsáhlejší facelift současné generace a zásadního přepracování se dočkala i motorová paleta s cílem dosáhnout ještě vyšší efektivity a nižších průměrných emisí CO2. Nová je i devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aha! Tak proto koupil Mercedes podíl v MV Agusta, aby si je mohl táhnout za novým GLE na vozíku. Verze 63 AMG se tváří výhružně a dostala standardně 20" kola

Začíná se na modelu GLE 250d, který je k dispozici s pohonem pouze jedné nápravy. Naftový Čtyřválec 2,1 l má výkon 150 kW (204 k) a nejúspornější verze dosahuje tabulkové spotřeby 5,4 l na 100 km. O dvě desetiny překonává čtyřválcové BMW X5 sDrive25d. I k tomuto motoru je k dispozici pohon 4Matic a automat 9G-Tronic je standardem.

Design | SUV | Mercedes-Benz | Premiéry

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

Jistě velmi oblíbenou bude naftová verze GLE 350d s šestiválcem 3,0 l o výkonu 190 kW (258 k) a točivém momentu 610 Nm. Její kombinovaná spotřeba je 6,4 l na 100 km.

Nová automatická převodovka má u všech dieselových motorizací redukci a mezinápravovou uzávěrku, stejně tak nový efektivnější a spojkou uzamykatelný měnič točivého momentu s účinností až 92 % a rozsahem převodů až 9,15.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bez plug-in hybridu by to nešlo. Model GLE 500e má benzínový šestiválec, výkon 435 koní a spotřebu 3,3 litru na 100 km. Na elektřinu ujede až 30 km a sami si nastavíte, kdy se má elektřina používat

Mercedes-Benz samozřejmě nezapomíná ani na benzínové motory. Třílitrový šestiválec twin-turbo v modelu GLE 400 nabízí výkon 245 kW (333 k), točivý moment 480 Nm od 1400 ot./min. a kombinovanou spotřebu 8,8 litru na 100 km.

Mercedes-Benz | Byznys | Hybridy

Mercedes chystá hybridní ofenzívu. Do dvou let přijde deset hybridů

Tento šestiválec je možné kombinovat i s elektromotory v plug-in hybridní verzi GLE 500e, která má celkový výkon 325 kW (442 k) a točivý moment až 650 Nm. Na elektřinu ujede až 30 km a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h v elektrickém režimu.

Kombinovaná spotřeba paliva je jen 3,3 litru benzínu na 100 km a řidič si může vybrat, jestli nechá systém pracovat automaticky nebo zda si schová elektrickou energii na jízdu po městě. Nastavit lze i intenzitu elektrické asistence mezi efektivitou a maximálním výkonem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní verze má pohon pouze jedné nápravy a naftový čtyřválec 2,1 l o výkonu 204 k. Spotřeba je 5,4 litru na 100 km a jedná se o nejúspornější velké SUV s konvenčním pohonem. Automatická převodovka 9G-Tronic je standardem

Nešlo by to samozřejmě ani bez osmiválců. Verze GLE 500 s motorem 4,7 l twin-turbo nabídne 320 kW (435 k) a 700 Nm. Samostatnou kapitolou jsou pak modely Mercedes-Benz GLE 63 AMG a GLE 63 AMG S.

Modely AMG pohání dvěma turby foukaný osmiválec 5,4 l. „Slabší“ verze dosahuje výkonu 410 kW (557 k) v 5750 ot./min. a točivého momentu 700 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Na stovku zrychlí za 4,3 s. Silnější model AMG S má výkon 430 kW (585 k) v 5500 ot./min., točivý moment 760 Nm v 1750 až 5250 ot./min. a na stovku zrychlí za 4,2 s. Oby modely mají rychlost omezenou na 250 km/h, ale za příplatek je možné omezovač posunout na 280 km/h. Normovaná spotřeba obou verzí je 11,8 litru na 100 km.

Zajímavosti | Život řidiče | SUV | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Rozepisovat všechny funkce nového Mercedesu GLE by vydalo na knihu (nebo na pořádně tlustou brožuru, kterou vám jistě rád dá prodejce značky). Rozšířeny byly například možnosti jízdy v terénu jak už zmíněnou převodovkou s redukcí a uzávěrkou středového diferenciálu, tak třeba nastavitelným podvozkem Airmatic, který lze zvednout o 285 mm a zvýšit brodivost na 600 mm. No, na skoro metrovou brodivost Range Roveru to stejně nestačí.

Mercedes-Benz GLE má také stabilizační systém usnadňující jízdu a manévrování s přívěsem, který může mít hmotnost až 3500 kg. Rozšířila se samozřejmě také bezpečnostní výbava, možnosti konektivity a individualizace. Novinka se představí na autosalonu v New Yorku a do prodeje se dostane někdy na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků