Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 překonáno?

Zlaté časy pro BMW X6 skončily. Každý dnes dobře ví, že kombinace SUV/kupé nejen že není nesmysl, ale že je to naopak dost zajímavé zboží, které zákazníci chtějí. A tak Mercedes nelenil a jako první stvořil svým způsobem kopii mnohými nenáviděného auta. Kopii, která se nadmíru povedla.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Přísný už na pohled
  2. Interiér, který už dobře známe, Airmatic je výborný
  3. Diesel může být slabinou, Řízení vyžaduje zvyk
  4. Diodová světla k nezaplacení, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: Fotogalerie

BMW X6 je dodnes vůz, který poutá hodně pozornosti a který budí docela velké emoce. Ať už patříte mezi jeho fanoušky, nebo tuhle obludu k smrti nenávidíte, prodejní úspěch upřít prostě nejde (letos se od ledna do října u nás prodalo 578 exemplářů). Takže příchod nové generace byl zcela automatický a stejně tak byla pouze otázka času, kdy s něčím podobným vyrukují i další automobilky. V plánu má podobný vůz hned několik značek (Audi, Volkswagen nebo také Mazda), jako první se ale mnichovskému mastodontu postavil Mercedes, když vypustil na trh GLE Coupé.

Design | SUV | Mercedes-Benz | Premiéry

BMW X6 už není jediné. Mercedes představuje GLE Coupé

Už na první pohled Mercedes jasně přiznává, kde bral inspiraci. GLE Coupé má snad úplně všechno, co BMW X6. Je to velký vůz, je na pohled dost nabubřelý, základní tvary karoserie jsou vlastně úplně stejné... Jenže bližší prohlídka ukázala, že jsou zde také docela podstatné rozdíly a ty často hovoří ve prospěch Mercedesu. Řečeno stručně a jasně, BMW X6 má dost velký problém. Proč? Tady je pár důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLE Coupé je v mnoha směrech dost podobný BMW X6. Vlastně to je svým způsobem jeho kopie, ale to nás jako zákazníky zajímat nemusí. Obzvlášť, když kopie původní originál překonává

Přísný už na pohled

Když jsem poprvé stál tváří v tvář druhé generaci BMW X6, nemohl jsem se ubránit dojmu, že mnichovská automobilka přece jen malinko ustoupila tlaku odpůrců tohoto modelu, pro které byl na pohled až moc arogantní. To Mercedes se nestyděl naopak opatřit GLE Coupé opravdu masivními tvary. GLE má pořádné blatníky, hodně nafouknutou kapotu, poměrně malá okna, kdy při výhledu z kabiny zaujme především miniaturní zadní okénko, je tu obří maska a tak dále.

Testy | BMW | SUV | BMW X5

Test BMW X6 xDrive50i: Úspěšný kritice navzdory

Za pozornost pak stojí kola, na kterých naše auto přijelo do testu. Prohlédněte si fotky a tipněte, jak jsou velká. Taková na pohled zdánlivě klasická kola totiž mají 21", takže to nejsou kola, ale disky jak marketingová tvář společnosti Milka. Takhle to je u GLE Coupé se vším. To, že vůz vypadá dobře a všechno to do sebe pěkně zapadá, v praxi znamená, že úplně všechno je na tomto autě obrovské.

Doslova gigantický je znak na kapotě, gigantické jsou i ty atrapy vzadu, které nahrazují koncovky výfuku (výfuk končí vlevo pod nárazníkem, což si Mercedes u auta za 1,8 milionu fakt mohl odpustit), obří je maska, světla a tak dále. Velikost vozu vynikne naplno až v kontextu ostatních vozidel nebo v případech, kdy uvnitř někdo sedí. Teprve pak poznáte, co je tohle vlastně za tank.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podobně jako BMW X6 nevypadá ani GLE Coupé na fotkách nijak dramaticky. Jenže tohle auto je v reálu hotový tank. I bez zrcátek šířka přesahuje dva metry, na délku vůz měří
4,9 m a ta celkem dobře vypadající kola mají 21 palců

Tuhle vlastnost má nový Mercedes shodnou s BMW X6, jenže na rozdíl od něj ji GLE ještě o kousek posunulo dále. V realitě všedního světa to znamená jediné. Když vedle sebe postavíte GLE Coupé a BMW X6, najednou vám bude crossover z Mnichova připadat nějaký malý.

Jakkoliv to samozřejmě z objektivního hlediska není důležité, myslím, že speciálně v případě kříženců SUV a kupé, kteří v nemalé míře sází na image, by i tento moment mohl při rozhodování jednotlivých zákazníků hrát svou nezanedbatelnou roli. Ale pojďme k faktickým věcem. 

Radosti
Pro určitou skupinu zákazníků ještě lepší image než má BMW X6
Perfektní odhlučnění interiéru
Prvotřídní komfort i na 21" kolech
Lze vyrazit do zajímavějšího terénu
Skvěle fungující adaptivní diodová světla
Starosti
Horší výhled ven (především dozadu)
Složité ovládání multimediálního systému Comand
Pouze jeden naftový motor v nabídce
Falešné koncovky výfuku si Mercedes u podobného auta mohl odpustit
8  /10
108 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC0070.jpg _DSC0076.jpg _DSC0059.jpg
Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 190 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 55 000 Kč
BMW X5 2.993
Rok výroby: 2005
Stav: 196 884 km
Cena: 220 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků