Včera Mercedes ukázal nástupce modelu GLK. Ten se jmenuje GLC a oproti svému předchůdci představuje podle oficiálních materiálů automobilky značný posun vpřed. Auto je prostornější, lehčí a přirozeně také úspornější.
Zájemci o nové GLC se mohou těšit kromě jiného na méně krabicovitý design a hlavně na prostornější interiér. GLC má ve srovnání s GLK o 118 mm delší rozvor náprav, což se projevilo na prostoru pro nohy vzadu, který se zvětšil o 57 mm. Více je ale také místa pro ramena a větší je i zavazadelník, který nabídne 580 litrů, respektive 1600 litrů po sklopení zadních opěradel.
Nabídka motorizací zahrnuje dva naftové motory a jeden benzinový agregát, vše s pohonem 4Matic. Slabší diesel 220 d disponuje výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 400 Nm, výkonnější 250 d nabídne 150 kW (204 k) a 500 Nm. Benzinové provedení GLC 250 pak vyprodukuje 155 kW (211 k) a 350 Nm. Dieselové jednotky jsou o 19 procent úspornější než GLK, benzin představuje úsporu 12 %.
Později dorazí také GLC 350 e 4Matic, což je plug-in hybrid kombinující benzinový motor (155 kW) s elektromotorem o výkonu 85 kW. Maximálně tato verze pojede až 235 km/h, stovku dá za 5,9 s a v čistě elektrickém režimu zvládne 34 km.
Američtí zákazníci se dočkají ještě verzí GLC 300 a 300 4Matic, které používají přeplňovaný dvoulitr naladěný na 179 kW (243 k). Jinak řečeno, ani v USA si nástupce GLK se šestiválcem nekoupí.