Mercedes-Benz GLA jde proti Audi Q3. Co na něj říkáte?

Aktualizováno 14. 8. 2013 16:00 Po ranním úniku informací zveřejnil Mercedes-Benz tiskovou zprávu, která informace v našem textu potvrdila. Přidali jsme také kompletní galerii oficiálních fotek a video.

Úniky i „úniky“ oficiálních fotografií nových modelů už patří k předautosalonovému koloritu. Viz například včerejší případ se Škodou Yeti, která měla být zveřejněna dnes v osm ráno. Nevíme jistě, jestli se tentokrát jedná o skutečný únik, za který budou někde v Mercedesu padat hlavy, nebo o plánovaný krok PR oddělení – ale rozhodně vám můžeme ukázat první obrázky zbrusu nového Mercedesu GLA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GLA netají příbuzenský vztah s kompaktní třídou A

Malý crossover, který bude bojovat o stejné zákazníky jako BMW X1 a Audi Q3, využívá techniku nové třídy A. To znamená platformu NGCC, vpředu napříč uložené motory a pohon předních nebo všech čtyř kol. Oproti konceptu vystavovanému na autosalonu v Šanghaji má sériový Mercedes-Benz GLA delší (442 vs 438 cm) a nižší (150 vs 157 cm) stavbu a daleko víc se podobá třídě A.

Podle oficiálních informací se nové GLA pyšní součinitelem čelního odporu 0,29. To je na crossover s vyšší světlostí a mohutnou přídí vynikající hodnota, která se nepochybně odrazí v příznivé spotřebě paliva.

Nový Mercedes-Benz GLA přijde na trh nejprve jako GLA 200 s přeplňovaným motorem 1,6 l (110 kW/150 k) a pohonem pouze předních kol. Dále výrobce počítá s motorizacemi GLA 250 (2,0 l a 155 kW/211 k), GLA 200 CDI (2,2 l, 100 kW/136 k) a GLA 220 CDI (125 kW/170 k). Slabší diesel slibuje kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Video | Mercedes-Benz | Premiéry | Sportovní auta | Autosalony

Mercedes-Benz CLA 45 AMG: oficiální fakta, fotky i video

Přenos výkonu bude obstarávat dvouspojková převodovka 7G-DCT a případně také pohon všech kol 4MATIC ve formě elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky.

Automobilka začne prodávat nový Mercedes-Benz GLA zanedlouho po jeho výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Nejlevnější provedení bude podle našeho odhadu stát asi osm set tisíc korun.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků