Mercedes-Benz GLA Concept: předobraz crossoveru A-Class

Již jen několik dnů nás dělí od premiéry nové studie s velkou, opravdu velkou trojcípou hvězdou na chladiči…

Již tuto sobotu startuje významný autosalon v čínské Šanghaji. Představí se na něm nejen modernizované provedení Škody Superb (na autosalonu v Brně se nakonec neobjevilo, i když už bylo v té době oficiálně známé), ale také široká plejáda poněkud důležitějších novinek. Jejich seznam je každou hodinou delší a jedním z nejnověji odhalených příspěvků se stane nová studie Mercedes-Benz GLA Concept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLA Concept

Na spoustě přiložených snímků se s novým SUV ze Stuttgartu můžete seznámit již nyní. Na první pohled na nich vynikají především výrazně skloněné čelní okno, decentně vestavěné střešní podélníky s dodatečnými světelnými zdroji na konzolách v jejich přední části, široká maska chladiče a kapota s masivními prolisy. Všimneme si také leskle chromovaných obkladů spodní části obou nárazníků, mohutně rozšířených zadních blatníků a páru lichoběžníkových koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Relativně kompaktní karoserii nelze upřít impozantní a osobité vzezření

K impozantnímu vzhledu přispívají také dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/45 R20 a efektně prolomené zadní sdružené světlomety. Na první pohled jako by se snad ani nechtělo věřit tomu, že model GLA Concept je předobrazem sériového crossoveru vycházejícího z aktuální generace řady Mercedes-Benz A-Class. Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 699 mm, tedy shodném se sériovým „áčkem“, ale v základních parametrech vnějších rozměrů je ve všech ohledech o něco větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie pro Šanghaj naznačuje podobu sériového SUV na základě kompaktu A Class

Mercedes-Benz GLA Concept je dlouhý 4 380 mm (+ 88 mm), široký 1 970 mm (+ 190 mm!) a vysoký 1 570 mm (+ 137 mm). O pohon této studie se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a přímým vstřikováním vypůjčený ze (zatím nejvýkonnější) sériové verze A250. Dosahuje téhož výkonu 211 koní (155 kW) při 5 500 ot./min. i točivého momentu vrcholícího hodnotou 350 Nm v rozmezí 1 200 až 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériovou podobu tohoto kompaktu očekáváme již letos ve Frankfurtu

Beze změn se obešla také dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka 7G-DCT, ovšem ta přenáší točivý moment skrze soustavu 4MATIC na kola obou náprav. Sériové provedení řady GLA bude k mání prakticky se všemi motory určenými pro výchozí kompakt A-Class, proslýchá se ale také, že špičkové provedení GLA AMG dostane zážehový čtyřválec 2,0 l nadopovaný až na 360 koní převzatý z provedení Mercedes-Benz A45 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz GLA se dle dostupných informací veřejnosti představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků