Mercedes-Benz G63 AMG v prvním ladění Brabus dává 620 koní

Jeden z dvorních ladičů automobilů značky Mercedes-Benz v Essenu vystaví svoji nabídku úprav pro nejnovější provedení stuttgartské lokomotivy M-B G Class.

Pokud se pustíte do úprav automobilů jediné značky, hrozí vám riziko, že upadnete do jistého stereotypu. Pro značku Brabus to ale neplatí. Ačkoli své jméno spojuje již řadu let prakticky výhradně s automobily značky Mercedes-Benz, její kreace můžeme nazývat jakkoli, jenom ne jako unylé. Nabídka je enormně rozsáhlá a jen z posledních měsíců si vzpomeneme nejen na Smart ForTwo Brabus „made by WeSC“ a bestiální čtyřdveřové kupé Brabus Rocket 800 (M-B CLS), ale také na specifickou stavbu SUV Mercedes-Benz ML Brabus nebo poněkud bizarní dodávku Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motorem V8.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz G63 AMG jako nový Brabus Widestar

Nyní přichází řada na modernizované provedení luxusního off-roadu Mercedes-Benz G Class, představené na jarním autosalonu v Pekingu, který se letos vyrábí již 33. rokem. Na nadcházejícím autosalonu v Essenu Brabus představí vlastní interpretaci (takřka) špičkového osmiválcového modelu Mercedes-Benz G63 AMG (na vrcholu totiž zůstává Mercedes-Benz G65 AMG s „šestilitrem“ o výkonu 612 koní, resp. 450 kW).

SUV | Mercedes-Benz | Off-roady | První svezení

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

Pod kapotou této kreace byl zachován zážehový osmiválec s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, ale díky řadě modifikací jeho výkon narostl ze standardních 544 koní (400 kW) až na 620 koní (456 kW), což je dokonce více než u továrního provedení G65 AMG. Točivý moment tohoto motoru po ladění u Brabusu narostl ze 760 až na 820 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sázka nejen na dojem, ale také na výkon

Mezi další novinky patří adaptivní pérování Ride Control s dvoustupňovou regulací s režimy Comfort a Sport nebo upravená výfuková soustava s elektronicky ovládaným ventilem, jenž uživateli umožňuje volit s režimů „hlučný“ a „hlučnější“. Těšit se můžeme také na nové lité ráfky s průměrem 23 palců, osvětlení nástupních prostorů skrze LED či upravené nárazníky.

Zajímavosti | SUV | Technika | Mercedes-Benz | Fascinace | Premiéry | Off-roady

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Interiér se pak má pochlubit novým koženým čalouněním a specifickými obkladovými materiály dodávanými v širokém spektru barevných kombinací.
 

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků