Mercedes-Benz G63 AMG: těžká váha s novými silami

Značka Mercedes-Benz představuje (takřka) špičkové provedení svého čerstvě modernizovaného off-roadu řady G Class.

Premiéra typu Mercedes-Benz G Class s modifikacemi pro nový modelový rok je ohlášena na nadcházející autosalon v Pekingu, ale my jsme vám jej podrobně představili již před několika dny. V rámci tohoto představení jsme vás informovali také o tom, že se pod přední kapotu Mercedesu G Class vůbec poprvé v jeho třiatřicetileté historii dostává dvánáctiválcová pohonná jednotka G65 AMG v podobě agregátu s objemem 6,0 l, dvěmi turbodmychadly, výkonem 612 koní (450 kW) a točivým momentem zarovnaným na hodnotě 1 000 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové snímky osmiválcové verze M-B G63 AMG. A lze předpokládat, že dvanáctiválec G65 AMG se od ní zvenčí nijak zvlášť lišit nebude

Ještě před pekingskou premiérou však značka Mercedes-Benz představila druhou, poněkud slabší verzi G Class z variant ladění AMG, a sice Mercedes-Benz G63 AMG, jež se zvenčí ale zřejmě oproti dvanáctiválci G65 AMG bude lišit pouze minimálně. Na první pohled si tedy na verzích AMG všimneme ještě hranatějšího předního nárazníku s dominantními vstupy pro vstup vzduchu k chladičům či přepracovaného vzhledu masky chladiče.

Zajímavosti | SUV | Technika | Fascinace | Premiéry | Mercedes-Benz | Off-roady

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Za zmínku však jistě stojí také nové lité ráfky s pěti zdvojenými paprsky, ale především působivé dva páry výfuků ústící skrze ozdobné koncovky pod oběmi bočními prahy karoserie. Co se výkonových parametrů modelu Mercedes-Benz G63 AMG týče, potvrdily se naše prvotní předpoklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdvojené výfukové potrubí robustního osmiválce ústí dvema páry koncovek pod každým z prahů
 

Slabší z obou nových verzí G Class AMG tedy disponuje zážehovým osmiválcem s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 760 Nm. Standardně instalovaná soustava start/stop se má podílet na udržení průměrné spotřeby paliva na rozumných 13,8 l/100 km a emisí CO2 na 322 g/km.

Nový Mercedes-Benz G63 AMG se má v Evropě začít prodávat během letošního června, přičemž v Německu byla cena této varianty stanovena v přepočtu na 3,4 mil. Kč.  
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz G63 AMG
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků