Mercedes-Benz G63 AMG 6x6: kam se hrabe Hummer

Možná si vzpomenete na fotografii, která před nějakým časem obletěla celý internet. Snímek zachycoval šestikolový Mercedes-Benz třídy G. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního. Ačkoliv běžně takový vůz na silnici těžko potkáte, podobně upravené „géčko“ slouží pro armádní účely. Jenže tohle rozhodně nevypadalo tak, že by mělo zamířit na bitevní pole.

SUV | Off-roady | Mercedes-Benz | První svezení

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

Teď už můžeme s jistotou říci, že vyfocený Mercedes-Benz třídy G byl jeden z exemplářů, které skutečně zamíří do prodeje. Počítá se s produkcí dvaceti až třiceti kusů ročně a cena se pohybuje kolem trojnásobku běžného G63 AMG, ze kterého tohle monstrum vychází. Mnoho dražších Mercedesů neseženete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

G63 AMG 6x6 má pod kapotou osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 544 koní. Ten proudí na tři nápravy v poměru 30/40/30. Dá se očekávat, že v terénu tohle auto rozhodně problémy mít nebude. Kam má ale Mercedes (je pouze čtyřmístný), vedle kterého vypadá i slavný Hummer jako obyčejná krabice, skutečně namířeno, to snad ani není nutné zmiňovat. A mimochodem, tohle auto by se nemělo jmenovat G63 AMG 6x6, ale G63 AMG 666…
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků