Mercedes-Benz G: jemný facelift pro „krabici“

Mercedes G se své designové koncepce drží již 29 let. Během této doby však prošel jemnými změnami, jaké jsou ty nejnovější?

Mercedes-Benz třídy G má na trhu pozici velice prestižního vozu, který se oproti moderním SUV, skutečně hodí téměř do každého terénu. Ačkoliv byl tento vůz pro svou nekonformnost se současnými trendy nejednou kritizován, tradiční „Geländewagen“ se již dlouhá léta těší velké oblibě nejen u drsných mužů, ale i mezi lidmi milujícími off-roadovou jízdu nebo styl tohoto starého gentlemana. Co se týče vzhledu, zjednodušeně se dá říci, že existují dva tábory lidí - ti, kterým se třída G skutečně líbí, a ti, kteří jej označují za neforemnou a ošklivou „krabici“. Tento rozpor zde ale určitě nevyřešíme, a tak se raději pojďme podívat, jakým způsobem chce automobilka podpořit prodeje tohoto proslulého modelu.

Ještě před tím, než se dostaneme k jednotlivým změnám je nutno připomenout, že exteriér zůstal téměř nedotčený. Snad jedinou, na první pohled jasnou změnou, je nová maska se třemi žebry. Mírnými modifikacemi prošel i přední a zadní nárazník, ale zde jsou změny skutečně nepatrné. Naopak, automobilka se při tomto „omlazení“ zaměřila spíš na nabídku motorů a výbavu, která má být opět o něco bohatší.

Do nabídky motorů přibyl nový 5,5 litrový zážehový osmiválec disponující výkonem 285 kW / 388 koní a maximálním točivým momentem 530 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h zvládá nová pohonná jednotka za 5,9 sekundy a dodává tak tomuto vozu skutečně nečekanou dynamiku. 

Na seznam výbavy se dostala hands-free sada s technologii Bluetooth, multimediální palubní počítač se systémem Command obohaceným o hlasové ovládání a pevný disk pro ukládání hudby nebo filmů. K verzi G500 jsou navíc standardně dodávány 18-ti palcová slitinová kola. Závěrem už jen poznamenejme, že automobilka se zřejmě řídila heslem „méně je někdy více“, na druhé straně, k čemu vylepšovat něco co se už nyní dobře prodává...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz G
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků