Mercedes-Benz G 350d Professional není žádná leštěnka do Pařížské ulice

Mercedes-Benz G 350d Professional myslí i na těžkou práci, dostal zvýšený podvozek a větší nájezdové úhly. A má také silnější a úspornější motor.

Téměř vždy, když se objeví nějaký nový Mercedes-Benz třídy G, jedná se o šílenosti divize AMG či nějakého tunera, které jsou spíše vhodné na předvádění se než na těžkou práci v bahně a náročném terénu. Ne snad, že by třeba Mercedes-Benz G 500 4x42 nezvládl terén, ale víte jak...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes třídy G nejsou jen přemotorované šílenosti divize AMG se třemi nápravami. Je to především pracovní stroj. Verze 350d Professional posouvá možnosti ještě dál

Nový Mercedes-Benz G 350d Professional je však přesně to, co se od třídy G čeká: pracovní off-road. Přesto k tomu automobilka přidává také trochu toho utilitárního stylu a tenhle model se určitě uplatní i jako aspoň částečná náhrada za legendární Defender, který se už nevyrábí. Pojetím k němu má opravdu blízko.

Testy | SUV | Video | Fascinace | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všech stránkách kolosální

Ovšem pod kapotou je to jiná. Mercedes-Benz G 350d Professional se spoléhá na naftový přeplňovaný třílitr o výkonu 180 kW (245 k), který je spojen se sedmistupňovým automatem. Spotřeba klesla proti modelu G 300 CDI na 9,9 litru na 100 km.

Proti běžné verzi G 350d má model Professional o 10 mm vyšší světlou výšku (245 mm) a nájezdové úhly se zvýšily z 30° vpředu a vzadu na 36° vpředu a 39° vzadu. Užitečná hmotnost tohoto géčka je 592 kg a táhnout může až 3200 kg. Samozřejmostí je redukce nebo trojice plně uzamykatelných diferenciálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se sice snaží místy tvářit luxusně, ale původní pracovní určení Mercedesu G nezapře. Trojice plně uzamykatelných diferenciálů nebo redukce je samozřejmostí

Pokud by vám základní výbava nestačila, můžete si připlatit ještě za off-road paket. Mercedes ale myslí i na ty, kteří chtějí trochu toho luxusního a komfortního vybavení, takže nabízí prakticky všechny dostupné hračky, které můžete mít i v jiných modelech. V Německu stojí G 350d Professional od 90 636 eur včetně 19% daně, tedy asi 2 450 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků