Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Automobilka Mercedes-Benz nebude vyrábět model E 63 AMG s pohonem pouze zadních kol. Současný model prodávaný s pohonem 4x4 za příplatek je tak poslední, nástupce už bude k dispozici výhradně jako čtyřkolka. Můžou za to zákazníci, kteří si v současné generaci po zavedení příplatku za 4Matic u AMG objednali celkem 90 % čtyřkolek. Malý zájem o pravověrné AMG tak způsobil, že už nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Každý správný přemotorovaný Mercedes má mít pohon výhradně zadních kol, zákazníci ale touží po čtyřkolce 

Ono se to asi nedá svádět na nedostatečné schopnosti nebo strach řidičů, protože těch skoro 600 koní a lokomotivní točivý moment plnotučných vozů AMG jsou jednoduše pro jednu nápravu možná až příliš. Jistě, ortodoxní fanoušek si bude myslet něco jiného, ten vám řekne, že jakmile tomu nebliká ve 200 km/h kontrola trakce, není to AMG. Ale prodejní čísla hovoří jasně. Syrovou zadokolku už mainstream nechce.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Kupé | Mercedes-Benz

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Pokud jste se tedy těšili na nové správné E 63 AMG s výkonem 600 koní a váš prodejce pneumatik už kupuje zásoby v odpovídajícím rozměru na sklad, zadržte. Poslední šanci tak máte pouze s některým z posledních produktů E 63 AMG, než definitivně zmizí ze skladu. Nebo si můžete koupit starou ojetou třídu E s pořádným atmosférickým osmiválcem. Anebo si můžete koupit Mercedes-Benz S65 AMG Coupé. Ten se pořád prodává jako zadokolka.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků