Mercedes-Benz E63 AMG od Alpha: z 0 na 160 km/h za 6,2 s

Pokud je vám 525 koní málo a na nejnovější verzi E63 AMG jste ještě nenašetřili, u Alpha Performance pro vás mají alternativu. A takto jezdí…

Teprve letos v lednu představené nové provedení špičkového sedanu Mercedes-Benz E63 AMG je na tom s výkonem pochopitelně lépe než jeho předchůdce, ovšem přestavba z dílen Alpha Performance překonává i je. Základem pro tuto novou stavbu je předchozí verze modelu Mercedes-Benz E63 AMG, jež s příplatkovou tovární sadou AMG Performance Package dosahuje ve standardu výkonu 556 koní (409 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E63 AMG od Alpha Performance vypadá na první pohled docela krotce...

Párem turbodmychadel dopovaný zážehový osmiválec AMG s objemem 5,5 l prošel u americké firmy Alpha Performance rozsáhlými úpravami, jejichž důsledkem je zvýšení výkonu na 862 koní (634 kW) a točivého momentu až na 1 218 Nm. Přestavbou prošla především soustava přeplňování, v níž byla většina původních dílů Garrett nahrazena díly novými, vyrobenými zvláště pro toto použití.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skutečná legrace začne až po rozjezdu...

Jak vidíte také na níže připojeném videu, na první pohled se toho na tomto autě mnoho nezměnilo. Černý sedan naopak působí poměrně civilním dojmem, ovšem jeho jízdní výkony jsou úctyhodné. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 3,3 s a hranice 161 km/h padne 6,6 s po rozjetí. Neméně působivé jsou i zrychlení 96 – 209 km/h za 6,58 s nebo čtvrtmíle za 10,7 s a s výslednou rychlostí 217 km/h.

Podobné úpravy vám u Alpha Performance vestaví také do modelů CL/CLS63 AMG, GL63AMG, ML63 AMG, SL63 AMG a S63 AMG ročníku 2012 a novějších.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků