Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Mercedes přiveze do Detroitu kompletně celou třídu E po faceliftu. Kromě základního sedanu a kombi se můžeme těšit také na kabriolet, kupé a vrchol v podobě provedení E63 AMG.

Mercedes-Benz E63 AMG po faceliftu jsme si mohli nedávno prohlédnout na první fotografii, dnes už jsou k dispozici kompletní informace, video i fotogalerie, díky které se můžete podívat na všechny novinky týkající se designu.

Tajné | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Příslušenství | Mercedes-Benz | Premiéry

Mercedes-Benz E63 AMG na první fotografii

To podstatné se událo pod kapotou. O pohon se stará osmiválec o objemu 5,5 l standardně naladěný na 557 koní (5500 ot/min) a 720 Nm dostupných v rozmezí od 1750 do 5250 ot./min. Zájemci mohou vybírat v případě karoserie sedan mezi pohonem zadní nápravy nebo systémem 4Matic. Klasická zadokolky zvládne sprint z nuly na stovku za 4,2 s, verze s pohonem všech kol je rychlejší o půl vteřiny. K dispozici je také karoserie kombi, ta je ovšem spojena pouze s pohonem všech kol. Zrychlení na 100 km/h zvládnete s kombíkem za 3,8 s.

Komu tohle nestačí, pro něj u AMG připravili výkonnější alternativu v podobě verze E63 AMG 4Matic S-Model. Přeplňovaný osmiválec je naladěn na 585 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. V praxi to znamená zrychlení lepší o jednu desetinku sekundy. Bez ohledu na to, co konkrétně si vyberete, je standardem pro všechny verze omezovač nastavený na 250 km/h. Mercedes ovšem nabídne za příplatek jeho posunutí k magické hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

E63 AMG používá sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT, která nabízí režimy Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Manual. První jmenovaný aktivuje také funkci start/stop. Pokud sáhnete po pohonu všech kol, dostanete systém, který pracuje se základním poměrem 33/67 ve prospěch zadní nápravy. Jak je dnes zvykem, posilovač řízení je elektro-mechanický, samozřejmostí je také AMG Ride Control, tedy odpružení umožňující opět nastavit několik režimů (Comfort, Sport, Sport Plus).

Jak už bylo řečeno, premiéru má ostré „éčko“ naplánovanou na detroitský autosalon. Verze s pohonem zadních kol dorazí do prodeje v dubnu, čtyřkolka a S-Model přijdou v červnu. Cena zatím oznámena nebyla. 

 

Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 409 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků