Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Mercedes přiveze do Detroitu kompletně celou třídu E po faceliftu. Kromě základního sedanu a kombi se můžeme těšit také na kabriolet, kupé a vrchol v podobě provedení E63 AMG.

Mercedes-Benz E63 AMG po faceliftu jsme si mohli nedávno prohlédnout na první fotografii, dnes už jsou k dispozici kompletní informace, video i fotogalerie, díky které se můžete podívat na všechny novinky týkající se designu.

Tajné | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Příslušenství | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG na první fotografii

To podstatné se událo pod kapotou. O pohon se stará osmiválec o objemu 5,5 l standardně naladěný na 557 koní (5500 ot/min) a 720 Nm dostupných v rozmezí od 1750 do 5250 ot./min. Zájemci mohou vybírat v případě karoserie sedan mezi pohonem zadní nápravy nebo systémem 4Matic. Klasická zadokolky zvládne sprint z nuly na stovku za 4,2 s, verze s pohonem všech kol je rychlejší o půl vteřiny. K dispozici je také karoserie kombi, ta je ovšem spojena pouze s pohonem všech kol. Zrychlení na 100 km/h zvládnete s kombíkem za 3,8 s.

Komu tohle nestačí, pro něj u AMG připravili výkonnější alternativu v podobě verze E63 AMG 4Matic S-Model. Přeplňovaný osmiválec je naladěn na 585 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. V praxi to znamená zrychlení lepší o jednu desetinku sekundy. Bez ohledu na to, co konkrétně si vyberete, je standardem pro všechny verze omezovač nastavený na 250 km/h. Mercedes ovšem nabídne za příplatek jeho posunutí k magické hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

E63 AMG používá sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT, která nabízí režimy Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Manual. První jmenovaný aktivuje také funkci start/stop. Pokud sáhnete po pohonu všech kol, dostanete systém, který pracuje se základním poměrem 33/67 ve prospěch zadní nápravy. Jak je dnes zvykem, posilovač řízení je elektro-mechanický, samozřejmostí je také AMG Ride Control, tedy odpružení umožňující opět nastavit několik režimů (Comfort, Sport, Sport Plus).

Jak už bylo řečeno, premiéru má ostré „éčko“ naplánovanou na detroitský autosalon. Verze s pohonem zadních kol dorazí do prodeje v dubnu, čtyřkolka a S-Model přijdou v červnu. Cena zatím oznámena nebyla. 

 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků