Mercedes-Benz E300 BlueTec: první dieselový hybrid

Automobilka Mercedes-Benz představuje svůj první automobil osazený hybridní soustavou využívající služeb vznětové pohonné jendotky. Je jím sedan E300 BlueTec Hybrid, jehož prodeje budou zahájeny koncem příštího roku, a to i v karosářské verzi kombi.

Pohonné ústrojí se skládá z čtyřválcového vznětového motoru s objemem 2,2 l a výkonem 204 koní (149 kW) a elektromotoru o výkonu 20 koní (15 kW), které dohromady dávají točivý moment až 580 Nm. Malý elektromotor je včleněn mezi spalovací motor a sedmistupňovou automatickou převodovku a působí jako zrychlovač při akceleraci, kdežto při brzdění slouží coby hlavní součást soustavy rekuperace brzdné energie.

Krátkodobě může Mercedes-Benz E300 BlueTec jet na čistě elektrický pohon rychlostí až 35 km/h, dosahuje průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km a produkuje emise CO2 ve výši 109 g/km. Podle býrobce si přestavba sedanu řady E na tuto pohonnou soustavu nevyžádala žádné omezení objemu zavazadelníku, neboť kompaktní akumulátory nalezly své místo přímo v motorovém prostoru. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E300 BlueTec
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků